مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درتشریح «طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده » در گفت و گو با پارس‌نیوز عنوان کرد: «طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده را می‌توان یکی از افتخارات مجلس یازدهم در حوزه مسائل فرهنگی دانست چراکه بررسی این موضوع، مهم‌ترین دغدغه سال‌های اخیر بود.»

وی افزود: این طرح در مجلس نهم و دهم مورد بررسی قرارگرفت و در مجلس یازدهم تبدیل به رویکرد اصلی شد. مجلس یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود، توجه به مسائل فرهنگی جامعه را حائز اهمیت می‌دانست‌‌ بنابراین موضوع جوانی جمعیت را به عنوان اولویت، در دستور کار خود قرارداد.

نصیرایی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس طی جلسات متعددی این طرح را بررسی و به جمع‌بندی اولیه رساند. اعضای کمیسیون درپی کیفیت و سرعت بیش‌تر، این طرح را به اصل ۸۵ مبدل کردند چراکه طبق این اصل، تمام مسئولیت‌های نمایندگی، قائم به شخص است‌.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: هنگامی که جزئیات طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده درمحضر نمایندگان مجلس مطرح شد، با آرای موافقِ قابل توجهی نهایی شد زیرا دغدغه تمام همکاران انقلابی، پیگیری این موضوع بود.

وی با بیان اینکه کلیت این طرح تصویب و مفاد آن به کمیسیون مشترک ارجاع شده است اظهار داشت: یکی از محاسن این طرح، جمع‌آوری نظرات و کسب مشورت تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع بود. طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مشوق‌های لازم همچون بخشودگی مالیاتی، افزایش حق اولاد، حق درمان و بیمه و امکان تحصیل برای مادران را داراست.»

نصیرایی دتاکید کرد: اگر پس تصویب طرح مفاد آن اجرا نشود، برای مدیران تفحص و تنبیه لحاظ شده است.