به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد اسماعیل مطلق امروز در همایش روز جهانی بهداشت گفت: در سال‌های گذشته تلاش زیادی شده تا مرگ کودکان، مادران و نوزادان کاهش پیدا کند و این تلاش‌ها باعث کاهش ۷۲ درصدی مرگ مادران و ۶۶ درصدی مرگ نوزادان شده است.

وی ادامه داد: این تلاش‌ها نتیجه داده و به دستیابی کشور به اهداف توسعه هزاره پیش از زمان تعیین شده منجر شده است. مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: اقدامات انجام شده در حوزه نظام سلامت سبب افزایش چشمگیر امید به زندگی در کشور شده است و البته به دنبال اهداف بزرگتری هستیم که دستیابی به اهداف سند چشم‌‌انداز ۱۴۰۴ است.

مطلق افزود: اطمینان داریم با اجرای برنامه‌های زیربنایی مانند برنامه تحول در نظام سلامت که در حال اجراست قادر خواهیم بود با سرعت بیشتری به اهداف سند چشم‌انداز دست یابیم. وی گفت: وظیفه‌ای که بر عهده نظام سلامت است در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه است و اکنون وظیفه خطیر دیگری به ما واگذار شده که ارتقای نرخ جمعیت به بیش از حد جایگزینی است.

مدیر کل دفتر سلامت، خانواده و جمعیت وزارت بهداشت افزود: از سال ۹۱ در این مسیر قدم گذاشته‌ایم و امیدواریم سهم خود را در ارتقای نرخ کلی جمعیت ایفا کنیم.