بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس‌نیوز عنوان کرد: «درحال حاضر کمیسیون درصدد اصلاح ساختار بودجه و معیشت مردم است. این دو مقوله، به ویژه معیشت مردم برای اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بسیار حائزاهمیت بوده و در این راستا، جلسات متعددی را با کارشناسان اقتصادی و دولت برگزار کرد.»

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم افزود: طرح تامین کالاهای اساسی ، اگرچه به یک چالش جدی مبدل شد و چندین جلسه در صحن علنی مجلس مطرح گردید اما امروز ماده الحاقی آن به طرح اضافه و به تصویب نهایی رسید. به همین دلیل با تمام توان درتلاشیم تا پیش از پایان سال جاری، این یارانه کمک معیشتی را به مردم برسانیم.

محبی تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در تلاش است توانایی دولت برای واگذاری برخی از اموال را از او نگیرد تا دستش در تامین منابع طرح تامین کالاهای اساسی باز بماند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد افزایش قیمت‌ها درچندین ماه اخیر، به طبقه متوسط و روبه پایین جامعه آسیب جدی رسانده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در تدوین بودجه سال ۱۴۰۰، اعمال سیاست‌ها به طور جدی خواهد بود تا بتوانیم طبقات تحت فشار جامعه را حمایت کنیم. امروز اتکاء به نفت در شرایط بسیار ویژه‌‌ای قرار داد. لذا می‌بایست به طورجدی در حوزه اخذ مالیات و اصلاح ساختار بودجه ورود کنیم.

وی اظهار داشت: دربررسی موضوعات زیرساختی، کمیسیون درتلاش است طرح یک میلیون تن قیر رایگان به راه‌های روستایی‌ را پس از فراز و نشیب‌های بسیار و رد شورای نگهبان، مجدداً بازنگری و اصلاح کند تا با تصویب این طرح، مشکل برخی راه‌های روستایی را حل و سازماندهی شود.