به گزارش پارس ، پرویز سروری در گفتگو با مهر، گفت: حرکت مبتنی بر شایسته سالاری، حرکت مبتنی بر شایسته سالاری و استفاده فراگیر از همه ظرفیت های کشور می تواند مهمترین ویژگی دولت اعتدال گرا باشد.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، افزود: دولت اعتدال گرا باید از بکارگیری چهره های تندرو و آسیب زننده از همه طیف ها و افرادی که خارج از چارچوب نظام حرکت می کنند، بدنبال حرکت از متن به حاشیه هستند و تلاش دارند مجلس، دولت و کشور را در حاشیه های زائد اسیر کنند دوری کند.

وی با بیان اینکه دولت اعتدال گرا باید دولت متن باشد نه حاشیه، ادامه داد: دولت اعتدال باید دولت شایسته سالار و ولایت پذیر در عمل و باور باشد. باید در همه عرصه های عملی نشان دهد که قادر است ظرفیت ها و توانمندی های مختلف را برای پیشرفت کشور بسیج و سازماندهی کند.

سروری دولت اعتدال گرا دولتی که می تواند منویات رهبری را به نحو شایسته به منعصه ظهور برساند خواند و گفت: دولت اعتدال گرا در یک جمله دولتی است که می تواند قدرت هم افزایی را زیاد و ظرفیت های متفاوت را متعادل کند و اینها توقعاتی است که از دولت فراگیر انتظار می رود و امیدواریم رئیس جمهور منتخب این ویژگی ها را محقق سازد.

وی با بیان اینکه دولت آینده اگر می خواهد دولت موفقی باشد باید نقاط قوت دولت های گذشته را جذب و نقاظ ضعف آنان را شناسایی و رفع کند، ادامه داد: این آسیب شناسی مهتمرین کمک به دولت آینده است.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، افزود: در دولت گذشته ظرفیت های زیادی داشتیم که می تواند در دولت آینده مورد توجه قرار گیرد که نمونه آن سفرهای استانی است. این سفرها توانست قاطبه مردم را به مسئولان نزدیک و موانع ارتباطی مردم با دولت را به حداقل برساند، توزیع امکانات کشور مبتنی بر عدالت در سراسر کشور نیز از دیگر ویژگی های سفرهای استانی بود.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های سفرهای استانی ادامه داد: این سفرها نگاه مسئولان را از تمرکز بر مرکز دور کرد و اقصی نقاط کشور را در تیررس آنان و سبد نیازهای سایر شهرها را در سبد نیازهای مرکز قرار داد.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، گام های جهشی در زمینه مسکن را از دیگر نقاط مثبت دولت احمدی نژاد نام برد و گفت: دولت آینده باید این پروژه ها را ادامه دهد تا مسکن از سبد نیازهای مردم خارج شود.

سروری در پاسخ به این سئوال که آیا جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی مانند سایر گروههای سیاسی آیا قصد دیدار با رئیس جمهور منتخب را دارد گفت: حتما دوستان ما تمایل دارند نشست صمیمانه ای را با رئیس جمهور منتخب برای ارائه نقطه نظرات داشته باشند تا بتوانند ظرفیت های خودشان را برای همکاری و تعامل سازنده با دولت آینده به رئیس جمهور منتخب ارائه کنند و من نیز این موضوع را در شورای مرکزی مطرح خواهم کرد.