محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست با مسئولان وزارت بهداشت و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعات جدی که مسئولان حوزه بهداشت و درمان در جلسه امروز مطرح کردند مربوط به حوزه منابع انسانی بود چرا که تداوم بیماری کرونا موجب خستگی کادر درمانی شده است البته با توجه به روحیه‌ای که از پرستاران و کادر درمان دیدم با همه وجودشان تلاش می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت جایگزینی نیروهای جدید کادر درمان گفت: هر چه سریعتر باید نیروهای پرستار استخدام و کارشان را شروع کنند البته قول‌هایی در این زمینه داده شده تا نیروهای شرکتی که در جریان مقابله با کرونا زحمت کشیدند و افرادی که به خاطر بیماری کرونا و مسائل مربوط به آن از مسیر کار خارج شده‌اند، در اولویت جذب قرار گیرند.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه موضوع کرونا در حال حاضر موضوع اول کشور است، تصریح کرد: مهمترین موضوع در حوزه کرونا بحث درمان نیست بلکه پیشگیری و تشخیص است؛ در بحث تشخیص مسئولان وزارت بهداشت باید تلاش کنند تا با استفاده از کیت‌های داخلی تشخیص کرونا امر تشخیص را بهتر انجام دهند تا بتوانیم افراد کرونا مثبت را در سریع‌ترین زمان قرنطینه کنیم.

قالیباف در این رابطه ادامه داد: نگوییم سخت‌گیری، بلکه با رعایت جدی‌تر در خصوص فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم می‌توانیم در این زمینه موفقیت‌هایی کسب کنیم. اینکه ما در شرایط فعلی و با وجود تجربه 8 ماهه مبارزه با کرونا در فصل پاییز آمار تلفات بالاتری نسبت به روزهایی داشته باشیم که هنوز با این بیماری آشنا نبودیم، پذیرفتنی نیست؛ از این رو باید دست به دست هم دهیم و با همکاری هم شیوع این بیماری را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: با اطمینان از روحیه و آمادگی روسای دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مسئولان وزارت بهداشت و درمان می‌توانیم در دو ماه آینده شیوع ویروس کرونا را کنترل کنیم.