سارا فلاحی با محکومیت اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه عربستان درباره برنامه هسته ای ایران گفت: عربستان در موقعیتی نیست که بخواهد در رابطه با مسائل ایران اظهار نظر کند زیرا کارنامه سیاسی و بین المللی سیاهی دارد.

وی با اشاره به  حمایت عربستان از تروریسم تکفیری ادامه داد: این کشور تلاش مخفیانه برای رسیدن به سلاح هسته ای دارد، ضمن اینکه عربستان قلب شیطانی خط سازش کشور های عربی با رژیم صهیونیستی است. 

رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اجازه نمی دهیم کشوری که دارای مشکلات سیاسی،منطقه ای و حقوق بشری است درباره برنامه های جمهوری اسلامی ایران اظهارات مداخله جویانه داشته باشد.

 وی در خصوص اهداف عربستان از چنین اظهاراتی افزود: عربستانی‌ها به دلیل وابستگی به آمریکا ، توانایی رسیدن به فناوری بومی هسته ای ندارند بر این اساس یکی از مشکلات آن ها در منطقه، دست یابی ایران به این فناوری بومی هسته ای است. از طرفی دیگر با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، عربستان قصد دارد با ایجاد شرایطی توانایی بازی با برگه ایران را داشته باشد که این امر کاملاً در راستای منافع ترامپ و تیم سیاسی وی است.

فلاحی در خصوص رویکرد جمهوری اسلامی در قبال عربستان بیان کرد: یکی از راه‌هایی که کشورمان درباره برنامه های هسته ای خود پیش گرفته، شفاف سازی است. برنامه هسته ای ایران کاملاً مطابق قوانین بین المللی بوده و در امور همسایگانش دخالت نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: ضمن محکومیت این اظهارات وزیر خارجه عربستان باید به سمتی حرکت کنیم تا قوانین بین المللی به شکل عملی موانعی را بر سر این گونه اظهارات اختلاف افکنانه و تفرقه جویانه عربستان ایجاد کنیم.

لازم به ذکر است، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در نشست مجازی روز جهانی برای حذف تسلیحات هسته‌ای مدعی شد که برجام جلوی آن‌چه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران می خواند را نگرفته است.

بن فرحان در ادامه و در حالی که مقامات ایران همواره تاکید دارند که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت، با اشاره به ایران مدعی شد: جامعه جهانی باید به صورت متحد علیه هر کشوری که به دنبال تسلیحات اتمی است به ویژه کشورهایی که رفتاری خصمانه دارند و به دنبال بی ثبات سازی امنیت و ثبات جهانی هستند بایستد.