احسان قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با پارس نیوز اظهار کرد: گزینه پیشنهادی وزارت صمت درپنج سالی که در استان کرمان مسئولیت داشته، الگوی موفقی را در آنجا اجرا کرده که این الگو ناشی از ناکارآمدی بخش دولتی بودن اقتصادی کشور بوده، او معتقد است، باید کشور را به گونه دیگری اداره کرد و سبک مدیریت باید جدیدتر شود و آن سبک جدید اقتصاد مقاومتی واقعی و مردمی است. این کارها بزرگ بوده و باید اراده محکم وجود داشته باشد. اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مردمی نه دولتی است. از سوی دیگر رزم حسینی در هنگامی که استانداری کرمان بوده، توانمندی خود را به اثبات رسانده و جو مجلس برای دادن رای اعتماد به او، مثبت است.

به گفته این نماینده مجلس، رزم حسینی ، نماد همدلی و وحدت است و فارغ از مباحث سیاسی، دارای تجربه و عملکرد موفق بوده و با درایت و کاردانی که دارد می تواند با همکاری بخش خصوصی، مشکلات موجود در بخش های مختلف وزارتخانه را برطرف کند.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری روز سه‌شنبه در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی «علیرضا رزم‌حسینی» را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی کرد.

رزم حسینی در دولت تدبیر و امید استاندار استان‌های خراسان رضوی و کرمان بوده است. او از فرماندهان لشکر ثارالله در هشت سال دفاع مقدس و نیز قائم مقام شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی در مقطعی از دفاع مقدس بوده و یکی از افتخاراتش ایثارگری و دریافت نشان فتح است.

 رزم‌حسینی سابقه مدیریت چند شرکت بزرگ، عضویت در هیات مدیره چند واحد تولیدی و فعالیت‌های بازرگانی را در کارنامه خود دارد و نیز عضو هیات مدیره چند واحد معدنی نیز بوده است و با امور صنعت، معدن و تجارت آشنایی کامل دارد.