سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) به مناسبت ۲۶ سپتامبر روز جهانی نابودی کامل تسلیحات هسته‌ای، در رشته توئیتی اعلام کرد: روز جهانی نابودی تسلیحات هسته‌ای، فرصتی برای اصلاح تفکر مستبد جهانی نسبت به موضوع استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است. 

در این پیام توئیتری آمده است: امروز کشورهای زیادی روی به استفاده از انرژی هسته ای آورده‌اند، اما جمهوری اسلامی ایران با رویکردی شفاف بیشترین همکاری‌ها را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است که این موضوع حقانیت استفاده به حق از این انرژی را برای مردم ایران ثابت می‌کند. 

این سازمان می افزاید: سازمان انرژی اتمی ایران با نگرش استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای، برنامه های علمی خود را در حوزه های سلامت، کشاوزی، غذا، رادیودارو، ایزوتوپ‌های پایدار و... به طور دقیق و با عزمی مضاعف پیش می‌برد و تحریم‌های علمی دانشمندان هسته‌ای ایران در اصل راهبردی برنامه هسته‌ای(ایران) خللی ایجاد نخواهد کرد.

همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند:جمهورى اسلامى هرگز در پى تسلیحات هسته‌اى نیست، و نیز هرگز از حق ملت خود در استفاده‌ صلح‌آمیز از انرژى هسته‌اى چشم‌پوشى نخواهد کرد.

به گزارش فارس، وزارت خزانه داری آمریکا علاوه بر اینکه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی را در فهرست تحریم های خود قرار داده است، اخیرا نیز چهار معاون این سازمان را تحریم کرد.