به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، علی اکبر صالحی عصر دوشنبه در نشست 'دیروز ، امروز و فردای انرژی هسته ای' در دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و تبیین پیشرفت های کشورمان در زمینه های گوناگون، افزود: در عرصه تعاملات بین المللی سیاسی تا صدای ایران شنیده نشود و تصمیم کشورمان در مورد یک موضوع بین المللی به ویژه در منطقه بیان نشود، تصمیمات مد نظر واقع نخواهد شد و به بیراهه می رود.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در قلب ها نفوذ کرده است گفت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها در قلب های مردم کشورهای اسلامی نفوذ کرده ، بلکه در غرب نیز نفوذ کرده و این نفوذ در قلب ها می باشد.

صالحی با اشاره به این که اسلام واقعی امروز در جهان و قلب ها مورد قبول واقع شده است گفت : بسیاری از دشمنان دین با ایجاد گروهک های تروریستی همچون داعش به دنبال آسیب رسانی به دین بودند اما برای همه ثابت شد که غربی ها این تروریست ها را در آستین پروراندند.

وی به پیشرفت های کشورمان در 36 سال گذشته اشاره کرد و گفت: به برکت خون شهدا و تلاش های بسیار جوانان کشورمان توانسته ایم به جایگاه والایی دست پیدا کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: شهدا ستون هایی برای نظام و ملت هستند و تضمین کننده آینده این مملکت محسوب می شوند.

صالحی تصریح کرد: آینده ملت ایران بسیار روشن و تابناک است و ملت ما دارای تمدن و تاریخی سه هزار ساله می باشد.

وی افزود: عزت این مملکت مرهون مردمی بزرگ است و همت شهدا سبب شد تا به پیشرفت و عظمت دست یابیم.

رییس سازمان انرژی اتمی تلاش های دانشمندان هسته ای را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: دانشمندان هسته ای کشورمان بسیار تلاش کردند و یکی از دلایل اقتدار کشورمان محسوب می شوند.

صالحی اظهار داشت: اگر این اقتدار ملی وجود نداشت آیا کشورهای قدرتمند به ما توجه می کردند؟ ، البته مذاکره کنندگان کشورمان هم روش شان مهم است که این افراد کار خود را بلد هستند و با کار آشنا می باشند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این که در مذاکرات به صحبت شما گوش داده می شود و به اراده شما تمکین می کنند ناشی از کاربلدی ، اراده ملت و خون شهدا است که تمامی اینها حائز اهمیت می باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان اشاره کرده و گفت: در بین 57 کشور اسلامی و در میان 125 کشور در حال توسعه ایران در جایگاه ویژه ای قرار دارد و حتی دوست و دشمن از منظر خویش جمهوری اسلامی را کشوری ویژه می دانند.

صالحی افزود: جمهوری اسلامی ایران در درون خود ملتی را جای داده که تاریخ گرانقدر و ارجمندی دارد ؛ ایران کشوری است که به گفته غربی ها پهناورترین امپراتوری جهان را در گذشته داشته است و در بعد از انقلاب هم یکی از کشورهای قدرتمند و با اهمیت محسوب می شود.

وی یادآور شد: در پیش از ورود اسلام به ایران کشور ما دارای امپراتوری فارس بود و در بعد از آن نیز ایران در عرصه فکر ، اندیشه ، تولید علم و تربیت علمای گرانقدر در جایگاه ممتازی قرار داشته است.

رییس سازمان انرژی اتمی به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی شیوه حکمرانی جدیدی را در عرصه جهانی ارایه داد و رویکرد انقلاب سبب شد تا بسیاری از کشورهای غربی به بهانه های مختلف به دشمنی با نظام اسلامی بپردازند و از عنصر فشار بهره بگیرند اما به موفقیتی دست نیافتند.

صالحی تصریح کرد: بهانه هایی همچون دمکراتیک نبودن حکومت ایران ، حمایت از تروریسم ، موضوع حقوق بشر و بحث سلاح های کشتار جمعی و هسته ای از جمله ادعاها و بهانه های غرب بود که هیچکدام اثربخش نشد.

وی افزود: ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در برابر همه ادعاها پایداری کرد و با هشیاری، انسجام لازم را حفظ کرد.