به گزارش پارس به نقل از فارس، « صائب عریقات» سخنگوی ارشد دولت فلسطین بعد از دیدار « جان کری» و « محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که پیشرفتی در این دیدار در جهت تلاش برای از سرگیری مذاکرات سازش فلسطین و اسرائیل حاصل نیامد.

جان کری با اینحال درباره این دیدارها اعلام کرد که هنوز یک مقدار کار برای از سرگیری مذاکرات میان تل آویو و فلسطین باقی مانده است.

کری تمامی تلاش خود را برای تحقق گفت وگوهای سازش میان اسرائیل و فلسطین به کار گرفته است و به همین دلیل روز شنبه سفر خود در سرزمین اشغالی را تمدید کرد و برنامه خود برای سفر به « ابوظبی» را لغو کرد.

عریقات اعلام کرد که تلاش های کری هیچ پیشرفتی نداشته است و تصریح کرد که دیدار عباس و کری مثبت و ژرف بوده است اما هنوز شکافی بین مواضع فلسطین و اسرائیل وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا قبل از ترک منطقه به خبرنگاران گفت: خرسندم که به شما بگویم ما پیشرفت واقعی در این سفر به دست آوردیم و بر این باورم که با یک مقدار تلاش بیشتر، آغاز مذاکرات وضعیت نهایی اسرائیل و فلسطین می تواند تحقق یابد. ما با شکاف های بسیار گسترده شروع کردیم و تا حد چشمگیری این شکاف ها را کم کرده ایم. ما در تمامی بخش ها پیشرفت حاصل کردیم.

کری از زمانیکه در فوریه سال جاری میلادی بعنوان وزیر خارجه آمریکا منصوب شده، پنج مرتبه به منطقه سفر کرده است.