به گزارش پارس به نقل از ایسنا، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه در سخنانی در جلسه افتتاحیه بیست و سومین نشست مشترک وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا که امروز (یک شنبه) در بحرین برگزار شد، گفت: دوست دارم پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک بگویم.

بنابر گزارش روزنامه الحیات - چاپ لندن، او ادامه داد: همواره گسترش سلاح های کشتار جمعی در چارچوب منطقه یی بدون در نظر گرفتن قوانین جدی بوده است. از همین جا ایران را به پایبندی به اصل شفاف سازی و همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه ی هسته یی اش دعوت می کنیم.

روزنامه ی الوسط - چاپ بحرین نیز نوشت: خالد بن احمد در ادامه سخنانش گفت: با توجه به درک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) از اهمیت آنچه که موجب ایجاد روابط تاریخی و اسلامی مستحکم با جمهوری اسلامی ایران می شود، از پیروزی روحانی استقبال می کنیم.

وی بیان کرد که کشورهای عضو خواهان همکاری با ایران در اموری هستند که خیر منطقه را به همراه داشته باشد. هم چنین کشورهای عضو خواهان ایجاد روابط دوستانه (با ایران) بر اساس اعتماد، همکاری، حسن هم جواری، مداخله نکردن در امور داخلی کشورها، حل مشکلات به روش مسالمت آمیز و پایان دادن به مساله جزایر سه گانه هستند.

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس شنبه در پایان نشست مشورتی خود با صدور بیانیه ای انتخاب روحانی را تبریک گفته و بر اهمیت روابط میان کشورهای عضو این شورا و ایران به منظور تقویت امنیت و ثبات و شکوفایی منطقه تاکید کردند.

آن ها هم چنین برای رییس جمهور جدید توفیق و برای ملت ایران پیشرفت را آرزو کردند.