به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شیخ نعیم حسن، شیخ عقل طایفه موحدین دروز لبنان با تبریک این انتخاب و با ابراز احترام به مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و ملت شریف ایران، توفیق آقای روحانی در انجام این مسوولیت مهم را در راستای منافع عمومی کشور و امت اسلامی، از خداوند تعالی مسالت کرده است.

فواد مخزومی، رییس حزب گفت وگوی ملی لبنان در پیامی، توفیق و پیشرفت و پیروزی را برای رییس جمهور منتخب آرزو کرده و نسبت به عزم ایشان در استمرار روابط مستحکم بین دو کشور ابراز اطمینان کرده است.

سالم فتحی یکن، رییس حزب جوانان و تغییر لبنان، انتخابات اخیر را نمایشی از مردم سالاری واقعی برشمرده و نسبت به توفیق رییس جمهور جدید کشورمان درجهت تقویت هرچه بیش تر روابط ایران و لبنان ابراز امیدواری کرده است.

سید علی الحکیم، دبیرکل مؤسسه امام حکیم نیز در پیام خود به نمایندگی از اعضای این موسسه در لبنان و عراق، موفقیت دکتر حسن روحانی در کسب اعتماد ملت ایران را نشانه شایستگی ایشان دانسته و برای موفقیت ایشان در هدایت سکان اجرایی کشور به سوی ساحل سلامت، دعای خیر کرده است.

ابراهیم محمدمهدی شمس الدین، وزیر پیشین و رییس موسسه امام شمس الدین با ارسال پیامی ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب ملت ایران، کارآیی و کامیابی دولت جدید ایران در مرحله حساس منطقه را از خداوند مسالت کرده است.

سمیر شرکس، رییس سازمان قومی ناصری لبنان، محمد برجاوی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در لبنان، محمد سعید خنساء، شهردار منطقه غبیری، محمد الفرو، رییس اتحادیه ملی کشاورزان لبنان، دکتر رضا سعاده، رییس هیأت امنای مؤسسات تربیتی جنبش امل، ولید عوض سردبیر ماهنامه الافکار، … از دیگر افرادی هستند که طی روزهای اخیر با ارسال پیام هایی، انتخاب حجت الاسلام دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته اند.