به گزارش پارس ، فارس به نقل از المصری الیوم، مسئولان عالی رتبه دولت آمریکا گزارش دادند که حدود ۲۰۰ نیروی تفنگدار دریایی آمریکا که در ایتالیا و اسپانیا مستقر هستند، به حال آماده باش درآمده اند تا در صورت وقوع خشونت در مصر، برای حمایت از شهروندان آمریکایی مقیم مصر وارد این کشور شوند.

پیش بینی می شود که این نیروها ظرف یک ساعت از زمان دریافت دستور با هواپیما وارد مصر شوند.

بر اساس این گزارش، این نیروها هواپیماهای « V-۲۲» در اختیار دارند که قادر است نیروها و سلاح ها را برای تامین امنیت سفارت آمریکا، کارکنان و اتباع آمریکایی وارد قاهره نماید.

وزارت خارجه آمریکا جمعه شب اعلام کرد، دیپلمات های آمریکایی که حضور آن ها در مصر ضرورتی ندارد، می توانند این کشور را ترک کنند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که یک تبعه آمریکا در جریان ناآرامی های مصر جان خود را از دست داد.

در بخشی از پیام هشدار وزارت خارجه آمریکا آمده است: وزارت خارجه اجازه خروج تعداد محدودی از کارکنان غیرضروری و خانواده های کارکنان را صادر کرده است.

در این پیام همچنین به اتباع آمریکایی نسبت به سفر به مصر هشدار داده شده و از آن ها خواسته شده است « به دلیل ادامه ناآرامی های سیاسی و اجتماعی از سفرهای غیرضروری به مصر» خودداری کنند.

بر اساس اعلام مقامات آمریکایی، روز گذشته یک دانشجوی ۲۱ ساله آمریکایی به نام « اندرو پوشتر» در حین فیلمبرداری از تظاهرات ها در شهر اسکندریه مصر، کشته شد.

قرار است مخالفان دولت مرسی در اعتراض به سیاست های وی، فردا تظاهرات گسترده برگزار کنند.

این در حالی است که در درگیری های دیروز در مصر ۳ نفر از جمله یک تبعه آمریکایی کشته و بیش از ۲۵۰ نفر نیز زخمی شدند. معترضان مصری طی چند روز گذشته به مقرهای اخوان المسلمین در شهرهای مختلف حمله کرده و تاکنون چهار نفر از اعضای این جماعت را به قتل رسانده اند.

در حالی که یک سال از ریاست جمهوری مرسی که با رای مردم روی کار آمد، می گذرد، معترضان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هستند. معترضان می گویند که اخوان المسلمین در صدد قبضه کردن قدرت است امری که طرفداران دولت آن را رد کرده و معتقدند که آنها خواستار به آشوب کشیدن کشور و ایجاد هرج و مرج فراگیر هستند. دولت مرسی بارها خواستار گفت وگو با مخالفان شده است.