به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز؛ در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نلسون ماندلا را قهرمان واقعی توصیف کرده و قصد دارد با وی ملاقات کند، " وینی" همسر سابق ماندلا روز جمعه از بهبود وضعیت سلامت وی خبر داده است.

بیماری ماندلای ۹۴ ساله و بازگشت عفونت ریوی وی از سه هفته قبل تاکنون بازتاب وسیعی در سطح رسانه های خبری جهان داشته است. اوایل هفته گذشته دولت آفریقای جنوبی از وخامت اوضاع سلامتی ماندلا خبر داده بود ولی یاکوب زوما رئیس جمهور این کشور روز پنج شنبه اعلام کرد، وضعیت سلامتی ماندلا رو به بهبود است.

همسر سابق ماندلا در جمع خبرنگاران گفت: من پزشک نیستم ولی می توانم بگویم نسبت به روزهای گذشته پیشرفت بزرگی در وضعیت سلامتی ماندلا حاصل شده است. ولی وضعیت وی از نظر بالینی هنوز خوب نیست.

باراک اوباما نیز تاکید کرد: در شرایط کنونی مهمترین نگرانی ما سلامت و آسایش ماندلا و خانواده اش است. اوباما در دومین مقصد سفر آفریقایی خود وارد آفریقای جنوبی شده است و قصد دارد روز یکشنبه به جزیره" روبن" سفر کند. ماندلا ۱۸ سال از ۲۷ سال دوره زندان خود را در دوران آپارتاید در این جزیره سپری کرده است.

اوباما گفت: پیام وی در آفریقای جنوبی درس گرفتن از زندگی ماندلا خواهد بود. اگر ما بر روی آفریقا به عنوان یک قاره که کشورهای آن در صورت اتحاد می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند، تمرکز کنیم آن گاه روند رشد و تعالی این قاره ادامه خواهد یافت.

این نخستین سفر رسمی اوباما به قاره آفریقا از زمان به ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۹ میلادی به شمار می رود. اوباما در روزهای نخست رسیدن به این پست سفر کوتاهی به کشور غنا داشته است. به نظر می رسد اوباما در دور دوم ریاست جمهوری قصد دارد بخشی از بی توجهی خود به کشورهای آفریقایی را جبران کند.