به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر که در کنار حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: عظمت حادثه هفتم تیر سال ۶۰ برای نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب آنقدر ارزشمند و زیاد است که اگر صدها سال این روز را گرامی بداریم باز هم جای تقدیر و تذکر را دارد.

وی اظهار کرد: با این اقدام تروریستی شعار دروغین مبارزه با امپریالیسم و حمایت از قشر کارگر رو شد و انقلاب با این خون بیمه شد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: یکی از عنایات خداوند به انقلاب شکوهمند ایران، حماسه بی نظیر ۲۴ خرداد امسال بود که مردم به خواست مقام معظم رهبری عمل کردند و ملت ایران نشان داد که هم تابع ولایت فقیه و هم زمان شناس و بصیر هستند.

محسنی اژه ای با بیان اینکه باید به آنچه که در هفتم تیر سال ۶۰ رخ داد توجه شود، تاکید کرد: این واقعه تاریخی بعد از انقلاب اسلامی ایران که به تعبیر امام خمینی (ره) انفجار نور بود، روی داد و دشمنان با تدارک چندین کودتا، راه انداختن جنگ داخلی، بلوکه کردن سرمایه و منابع کشور، محاصره کردن اقتصادی و به راه انداختن جنگ تحمیلی به دنبال برگرداندن مردم از انقلاب بودند.

وی افزود: در طول این سال ها نه تنها نور الهی و انفجار نور خاموش نشد بلکه چهره کریه دشمنان و بدخواهان برای مردم نمایان تر شد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمن به فکر افتاد سرمایه ها و عناصر اصلی نظام و افراد نافذ و هدایت گر مردم را از بین ببرد، بیان کرد: هدف این افراد در مرحله اول امام خمینی (ره) و در مرحله بعد یاران امام بود. اگر می توانستند امام خمینی (ره) را هم می گرفتند و چون قدرت نابودی امام را نداشتند به دام انداختن عناصر اصلی را در نظر گرفتند تا حیثیت مسئولان در چشم مردم خدشه دار شود و انواع تبلیغات را به راه انداختند تا مسئولان اصلی نظام را از چشم مردم بیندازند و در ابتدا اقدام به ترور اشخاص کردند.

محسنی اژه ای با اشاره به جریان بنی صدر به عنوان یکی از جریان های نفاق در اوایل انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: بنی صدر اتاق فکری در دولت خود تشکیل داد تا به تعبیر خود شهید بهشتی را از چشم مردم بیندازد. آنان تصمیم گرفتند که در ابتدا جریانی را به وجود بیاورند و بعد آنها را مرتجع و عقب مانده به مردم معرفی کنند و در روزنامه هایشان روزانه مطالبی را علیه شهید بهشتی و نهاد قوه قضاییه منتشر می کردند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: درخواست پول از خانواده هایی که زندانیان شان عفو می خوردند با نام قوه قضاییه و ورود به پرونده های نقض شده در دادگاه ها با نام دستگاه قضایی از جمله اقدامات تخریبی ضد شهید بهشتی و قوه قضاییه بود.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت فضای نفاق و تشخیص حق و باطل برای مردم دشوار شده بود، افزود: این هدف تا جایی دنبال شد که برخی نیروهای خودی به شخصیت شهید بهشتی و امثال آنها اشکال می گرفتند و حتی تحمل سخنان کسانی را که از این شهید دفاع می کردند، نداشتند.

محسنی اژه ای اظهار کرد: علت این امر این بود که شهید بهشتی یک اندیشمند و تابع ولی فقیه و دشمن شناس بود و نقش اساسی در پایه ریزی قانون اساسی داشت و دشمن می خواست در یک شب و در یکجا قوه قضاییه، مجریه، مقننه و نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیم دشمنان کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: این واقعه برای دشمنان آنقدر نتیجه بخش بود که تا ۴۸ ساعت بعد از این اقدام تروریستی سکوت کردند و گمان کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران از پای در آمده است.