به گزارش پارس به نقل از فارس، روز گذشته نیروهای سرکوب عربستانی به محفل جشن نیمه شعبان تعدادی از جوانان در منطقه « العوامیه» حمله کردند.

شاهدان عینی که در محل حادثه حضور داشتند تأکید کردند که نیروهای امنیتی همچنین اقدام به دستگیری تعدادی از جوانان حاضر در این مراسم کردند.

نیروهای سرکوب عربستانی همچنین « مرسی آل ربح» یکی از جوانانی که در این مراسم حضور داشت و پیشتر به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز تحت پیگرد بود را به ضرب گلوله کشتند.

کمتر از ۲۴ ساعت قبل از این حادثه نیز نیروهای امنیتی یک شهروند شیعه دیگر به نام « علی محروس» را در منطقه « الخویلدیه» به قتل رساندند.

منابع آگاه تأکید کردند که نیروهای سرکوب عربستانی دور تازه ای از بازداشت جوانان شیعه در القطیف را آغاز کرده ا ند و یک نوجوان ۱۵ ساله نیز در میان بازداشتی ها حضور دارد.

عربستان از یک سال و نیم پیش تاکنون شاهد تظاهرات مسالمت آمیز مردمی بویژه در شهرهای قطیف، العوامیه، القصیم و بریده در شرق این کشور برای برقراری عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و اصلاحات سیاسی است.

نیروهای سعودی در این مدت با سرکوب تظاهرات مردم، تعدادی از آنها بویژه جوانان را کشته و شمار دیگری را زخمی یا بازداشت کرده اند.