به گزارش پارس ، شاهرخ هدایتی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این کارگروه در راستای تفویض اجرای موافقتنامه های انتقال محکومین به وزارت دادگستری از سوی ریاست قوه قضاییه و با هدف تسریع و ایجاد انسجام بیشتر برای انتقال زندانیان خارجی در ایران به کشورهای متقاضی ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که بیش از سه هزار ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند، اظهار کرد: بیشترین آمار زندانیان ایرانی مربوط به کشور ترکیه است که بیش از ۴۰۰ نفر هستند و با توجه به اجرایی شدن موافقتنامه انتقال محکومین بین این دو کشور، اقدامات اجرایی برای انتقال زندانیان دو کشور ایران و ترکیه در حال پیگیری است.

هدایتی با اشاره به این که در حال حاضر کشور افغانستان با حدود ۵۵۰۰ نفر بیشترین زندانی را در ایران دارد، ادامه داد: موافقتنامه انتقال محکومین بین دو کشور ایران و افغانستان هم اجرایی شده و اقدامات لازم در مورد انتقال زندانیان بین این دو کشور در حال پیگیری است.

مشاور وزیر دادگستری با اشاره به این که وزارت دادگستری با همکاری سایر دستگاه ها به ویژه وزارت امور خارجه تلاش دارد تا در راستای اقدامات بشردوستانه و حمایت از اتباع ایرانی، فرآیند انتقال محکومین ایرانی از خارج از کشور را تسریع کند، گفت: این موضوع با هدف کاهش مشکلات عدیده فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی زندانیان ایرانی در زندان های کشورهای خارجی و همچنین کاهش مشکلات مادی و معنوی خانواده های آنان انجام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری با همکاری وزارت امور خارجه تعدادی از زندانیان ایرانی محبوس در کشورهای ترکیه، تایلند و افغانستان برای گذراندن ادامه محکومیت به زندان های داخل کشور منتقل شوند.