به گزارش پارس نیوز-  در روزی که دانشجویان پیرو خط امام توانستند سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کنند، مشخص شد که نیروهای آمریکایی هزاران صفحه مدرک و سند را نابود کرده اند. دانشجویان با همت و تلاش مثال زدنی توانستند بخش مهمی از اسناد را بازآفرینی کنند و پس از 6 سال تلاش 70 جلد سند از جاسوسی ها، توطئه ها، خیانت ها و خباثت های دولت آمریکا در ایران در زمان رژِیم شاهنشاهی و حتی در ماه های نخست انقلاب اسلامی به دست آمد.

این گنجینه گرانبها که دشمنی آمریکا با کشور و ملت ایران را به اثبات می­رساند، همواره یکی از دغدغه های رهبری برای انتقال به نسل جوان بوده است. برهمین اساس ایشان در 12 آبان سال 95 در اعتراض به مسئولینی که به چنین گنجیه ای توجه نمی­کنند، عنوان داشتند: «:« بعد از آنکه جوانهای ما رفتند و این #لانه جاسوسی را تسخیر کردند و با زحمت زیاد توانستند کاغذهایی را که خرد شده بود، مدارکی را که در کاغذخردکن ریخته شده بود، گردآوری کنند، جمع کنند، به‌هم بچسبانند و به‌صورت کتاب دربیاورند، آن‌وقت معلوم شد که چه توطئه‌هایی هم در طول این مدّت در داخل سفارت آمریکا وجود داشته. این کتابها حدود هفتاد جلد است؛ شماها خوانده‌اید اینها را؟ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیده‌ی این کتابها در مجموعه‌ی مدارس ما، دبیرستان‌های ما، دانشگاه‌های ما نیست؟ چرا؟ این یکی از اعتراضهای من است. وزیر جدید محترم آموزش‌وپرورش(آبان ۱۳۹۵) اینجا در جلسه هستند؛ چرا اینها را داخل #کتاب های درسی قرار نمیدهید؟ چرا نمی گذارید #نسل _جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده و چه توطئه‌هایی زیر سر داشته است؟»

حال پس از گذشت چندسال بازهم خلاء این مطالبه در روند آمورشی در دانشگاه ها و مدارس کشور همچنان وجود دارد. به طور کلی وضعیت سنجی مباحث تاریخی به ویژه ایام ابتدای انقلاب و دفاع مقدس نشان می دهد کمبودهایی برای یادآوری ماهیت اصلی چنین وقایعی وجود دارد. اصل فراموش شدگی مباحث تاریخی باعث می شود تا دشمن با نفوذ در لایه ها و ساختارهای داخلی، به دنبال منحرف ساختن اذهان نسل های آینده باشد.

با توجه به این موضوع مهم در روز گذشته بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر با هشتگ #ازتحریف_تا_سانسور و #لانه_جاسوسی خواهان توجه مسئولین از جمله وزیر آموزش و پرورش و ریئس جمهور کشور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای درج اسناد در کتب درسی شدند.

محمد عبداللهی، کارشناس سیاسی در توییتی نوشته­است: «اشتباهست اگرفکرکنیم علیرغم اعتراض سه سال قبل"حضرت آقا" سانسور اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی از سر غفلت بوده.مسئولانی که باسرعت اجرای سند۲۰۳۰ و حذف نام شهدا از خیابان ها را انجام میدهند همانهایند که انتشار اسناد رابرنمیتابند.اینها نفوذیند نه غافل! #ازتحریف_تا_سانسور»

کاربری به نام عمه سادات این سوال را مطرح کرده است: «به نظرتون اگر اسناد جاسوسی سفارت امریکا توی کتاب های درسی وجود داشت،مردم برای امضا برجام انقدر ذوق زده میشدند؟#از_تحریف_تا_سانسور»

کاربری به نام کهف الحصین نوشته: «چرا نمیخوان اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی باشه؟؟؟ چون اگر نسل جدید بفهمه آمریکا چه خباثتهایی کرده دیگر به بهانه برجام به این جماعت تکراری رای نمیده.. #از_تحریف_تا_سانسور»

یکی از کاربران از مسئولان خواسته تا برای اثبات عدم اجرای سند 2030 اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی منتشر شود:« اگر ادعا دارید که سند ٢٠٣٠ در کشور اجرا نمیشه، برای سال آینده کدهایی از اسناد سفارت امریکا رو توی کتاب های درسی بیارید! باشد که رستگار شوید...#از_تحریف_تا_سانسور»

علی اکبر رائفی­پور، از سخنرانان انقلابی در توییتی نوشته است:« اسناد #لانه_جاسوسی علاوه بر کتب درسی باید در قالب نرم افزاری هوشمند و جامع با قابلیت سرچ ،تقاطع گیری، فیش برداری و دسته بندی نمودن اطلاعات بر مبنای تاریخ ، نام افراد ، کد منابع اطلاعاتی ، وقایع و ... در اختیار پژوهشگران قرار گیرد. #از_تحریف_تا_سانسور»

کاربری به نام پگاه گفته است: «آن چه در اسناد #لانه_جاسوسی آمده است گوشه ای از جاسوسی ها و توطئه ها و تحلیل هایی است که آنان در سفارت به دنبال انجامش بودند تا انقلاب را از بین برده یا منحرف نموده و نیروهای مورد اعتماد خویش را بر کشور مسلط کنند. از این رو دسترسی به آن منابع به نفع عده ای نیست. #از_تحریف_تا_سانسور»

حسین زبرجد از کاربران توییتری نوشته: «ط#به_فرزندم_می‌گویم چگونه فرمان ولی فقیه را زمین گذاشتیدو اسناد #لانه_جاسوسی راکه سندخیانت آمریکابه ملت ایران بود وبا آن مشقت توسط دانشجویان گردآوری شد رابه زباله دان تاریخ سپرده وتحریف تاریخ کردید. #از_تحریف_تا_سانسور یعنی خیانتهای آمریکا راسرپوش بگذارید.  لعنت خدا بر غربگدایان»

 

Capture

1

 

2

 

4

5

6