به گزارش پارس به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری" الحیاه" ، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه دقایقی پیش وارد شهر امان، پایتخت اردن شد.
بنا بر این گزارش، فرانسوا اولاند پس از سفر دو روزه خود به قطر از دوحه وارد امان شد و قرار با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار و درباره بحران سوریه گفتگو کند.
پادشاه اردن و رئیس جمهور فرانسه همچنین درباره راه های تقویت روابط دو جانبه، تحولات سوریه و تلاش ها برای تحقق صلح در منطقه بحث و گفتگو می کنند.
در این سفر وزرای کشور، دفاع، تجارت و حمل و نقل وی را همراهی کردند.
فرانسوا اولاند چندی پیش در نشست موسوم به" دوستان سوریه" در دوحه که به منظور بررسی نحوه تجهیز شورشیان سوری برگزار شده بود، گفت: ما برای ارتش قطر تسلیحات مدرن و سبک فراهم خواهیم کرد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه گفته بود که پاریس پیشنهادات جدیدی در زمینه تهیه تجهیزات نظامی به قطر ارائه کرده و در مورد نتیجه آن خوشبین است.

اولاوند همچنین اعلام کرده بود که من پیشنهادات جدیدی در زمینه دفاع هوایی، زمینی و دریایی به قطر ارائه کرده ام و کاملا مطمئن هستم که در هر یک از این زمینه ها به توافقات خوبی دست خواهیم یافت.

وی همچنین تاکید کرده بود که فرانسه همیشه در اینجا حضور خواهد داشت تا قطر از دفاع و امنیت خود مطمئن شود.
فرانسه یکی از مهمترین فروشندگان تجهیزات نظامی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و امیدوار است که قرارداد تجهیز نیروهای هوایی قطر را از طریق فروش جت های جنگنده رافال با دوحه امضا کند.

رئیس جمهور فرانسه در حاشیه اجلاس گروه" جی۸" در ایرلند شمالی از دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران خواستار مشارکت در کنفرانس بین المللی" ژنو۲" درباره سوریه شد.
فرانسوا اولاند پس از پایان این اجلاس در نشستی خبری گفت: در صورتی که حضور رئیس جمهور منتخب ایران در کنفرانس بین المللی" ژنو۲" مفید باشد، ما از مشارکت وی در این کنفرانس استقبال می کنیم.
بر اساس یک نظرسنجی که روزنامه فرانسوی" ژورنال دو دیمانش" آن را انجام داده است، میزان محبوبیت فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل (می) از ۲۹ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافته است.
دولت سوسیالیست فرانسه گرفتار افزایش بیکاری، کاهش رشد اقتصادی و افزایش کسری بودجه خود است و از همین روی میزان محبوبیت اولاند که در ماه مه سال ۲۰۱۲ انتخاب شد، پایین تر از همه روسای جمهور قبلی فرانسه در همین دوره از مسئولیت آنها است.