به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید محمود علوی یکی از اعضای هیئت نمایندگی رئیس جمهور منتخب درباره دیدار این هیئت با مراجع تقلید، گفت: پیام رئیس جمهور منتخب به مراجع عظام قم، تشکر از پیام تبریک آقایان مراجع و تقدیر از آنها درخصوص تشویق مردم برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری بود. همچنین اعزام این هیئت به دلیل استفاده از دیدگاه ها و نقطه نظرات مراجع عظام، علما و حوزه های علمیه در کنار بهره گیری از سایر مراکز همانند دانشگاه و دانشگاهیان صورت گرفت، رئیس جمهور منتخب بنا دارد ارتباط با مراجع را در طول دوران مسئولیت خود ادامه دهد و از نظرات آنان استفاده کند.
 
وی بر همگرایی بین فرهیختگان جامعه تاکید کرد و افزود: دولت یازدهم امیدوار است در جهت تحقق تفاهم ملی و همگرایی همه اقشار و جریان های سیاسی و فرهنگی نقش آفرینی کند تا  شاهد تفاهم ملی زیر پرچم مقام معظم رهبری باشیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین از دیدار شب گذشته این هیئت با حجت الاسلام سید حسن خمینی خبر داد و با بیان اینکه این دیدار در منزل وی در قم برگزار شد، اظهار داشت: سید حسن خمینی در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور، نکاتی را مطرح کرد که توجه به پایگاه اجتماعی رئیس جمهور منتخب یکی از نکات مطرح شده از سوی وی بود.
 
" سید حسن خمینی در این دیدار گفت که، هر یک از رؤسای جمهور یک پایگاهی در جامعه داشتند، یعنی جامعه یک خصیصه  آنها را مد نظر قرار داده و برمبنای آن خصیصه، به وی رای داد از این رو جدایی از آن پایگاه می تواند آسیب رسان باشد. پایگاه اجتماعی روحانی مشی اعتدالی وی بود و از آنجا که جامعه  از درگیری ها و منازعات جناحی و تخاصم جریان ها خسته شده بود، به مشی اعتدالی روحانی رای داد و اگر رئیس جمهور منتخب از این پایگاه  به خوبی عمل کند، می تواند آن را حفظ کرده و دل های مردم  را همچنان همراه داشته باشد. ضمن اینکه دولت و رئیس جمهور منتخب نباید از پایگاه اعتدال جدا شوند. "
 
علوی همچنین تاکید کرد: در این دیدار اعضای هیئت نمایندگی و شخص سید حسن خمینی تصریح کردند که با توجه به شناخت و هوشمندی ای که از رئیس جمهور داریم، وی از جایگاه اجتماعی خود  یعنی اعتدال جدا نمی شود و کارها را با اعتدال پیش می برد.
 
وی با بیان اینکه از سوی رئیس جمهور منتخب سه نفر به دیدار مراجع عظام تقلید رفتند، گفت: این هیئت شامل حجت الاسلام محمد حسن اختری دبیر مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام رستگاری و اینجانب بودیم، البته در چند دیدار هم حجت الاسلام نمازی نماینده مجلس خبرگان نیز در جلسات حضور داشت.