به گزارش پارس- حسین روح الامینی رئیس خانه احزاب ایران در نشست خبری ظهر امروز (سه شنبه) طی سخنانی اظهار داشت: طبیعتاً با توجه به اینکه انتخابات مجلس را پیش رو داریم در دوره جدید خانه احزاب تلاش زیادی شده تا کادرهای اصلی و کارشناسان هیئت رئیسه‌های احزاب درکشور فعالتر  از گذشته باشند.

وی افزود: به همین منظور ما 7 کمیته بانوان، حقوقی،  روابط بین الملل، اطلاع رسانی، انتخابات تشکیل داده‌ایم. ساختار خانه احزاب در دوره جدید بر اساس سه فراکسیون اصولگرایان، اصلاح‌طلب و مستقلین است و از مجموع 110 حزبی که توسط توانستند خود را با قانون جدید احزاب منطبق کنند، در چارچوب این سه فراکسیون به فعالیت سیاسی می‌پردازند.

روح الامین ادامه داد: حدود 200 نفر از کادرهای احزاب در این هفت کمیته حضور دارند و در این دوره فعالیت کمیته به نسبت دوره‌های قبلی بی‌سابقه بوده و بنای ما این است که این کمیته‌ها با مشارکت حداکثری احزاب برگزار شود.

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه بهتر برگزار شدن انتخابات و حضور حداکثری احزاب در انتخابات یکی از اهداف اصلی ما در خانه احزاب است، گفت:  در همایش روز پنج شنبه در دو بعد به بحث انتخابات از جمله نقش قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی در انتخابات و همچنین نقش احزاب در انتخابات می پردازیم و اساس همایش برگزاری دو میز گرد در قالب دو موضوعی اعلام شده است.

روح الامین خاطرنشان کرد: ترکیب میزگرد غیر از افراد مدعو از نهادهای حاکمیتی از جمله نمایندگان فراکسیون‌های مجلس و سخنگوی دولت، شامل اساتید دانشگاه  می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانان این همایش گفت: سخنرانان از فراکسیون اصولگرایان آقایان محمدرضا باهنر، سیدمحمد حسینی، مجتبی شاکری، خانم خان محمدزاده، از فراکسیون اصلاح طلبان آقایان صوفی، کاشفی، کواکبیان علیخانی و کمالی و از فراکسیون مستقلین آقایان  نبوی، صدر، تبرایی، مرتضوی کیاسری، فومنی در این دو میز گرد هستند.

روح الامینی یادآور شد: افتتاحیه همایش با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خواهد بود و طی برنامه‌ای پیش بینی شده تجلیلی از پیشکسوتان عرصه احزاب کشور از جمله از خانواده مرحوم حبیبی،  آقای سیدرضا اکرمی، عباس شیبانی، سرحدی زاده و خانم زهرا مصطفوی به عنوان 5 فعال پیشکسوت حزبی در قالب گرایش‌های مختلف با حضور وزیر کشور و دبیران کل احزاب و اعضای شورای مرکزی احزاب رسمی کشور، انجام می‌شود.

رئیس خانه احزاب ایران عنوان کرد: با توجه به موج نارضایتی سیاسی موجود در کشور و اینکه اکثریت گروه‌ها و جریان‌ها از وضع موجود اعلام  ناراضیتی می‌کنند، این همایش کمک می‌کند که احزاب به جای گلایه از وضعیت جاری کشور به دنبال برنامه و معرفی افراد موثر برای اداره کشور باشند.

وی افزود: تلاش برای مشارکت گسترده مردم ، معرفی گزینه‌های دارای صلاحیت، بحث امید و نشاط ملی، پرهیز از سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات،
بحث هزینه‌های انتخاباتی، جلوگیری از تخریب جریانهای مختلف که کار تشکیلاتی و شفافیت در فعالیت های سیاسی و قانونمداری را برعهده دارند، از مهمترین مسائل مورد بررسی در دو میزگرد تخصصی همایش پنجشنبه خواهد بود.

روح الامین ادامه داد: همچنین عدم وابستگی به قدرت و ثروت و سو استفاده از جایگاه ثروت و قدرت و منزلت اجتماعی، پرهیز از شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی با استفاده از ضریب نفوذ فضای  مجازی از دیگر مباحثی است که در این میزگردهای تخصصی مورد آسیب شناسی قرار می‌گیرد.

رئیس خانه اخزاب گفت: هر چه روندها به سمت شفافیت برود می تواند ضمانت بهتری برای قانونمداری نهادهای قانونی و حاکمیتی داشته باشد. همچنین عدم ورود نیروهای مسلح به عرصه رقابت‌های انتخاباتی و تبعیت و تمکین به نتایج انتخاباتی و طی کردن اعتراضات از مجامع قانونی و حقوقی از مواردی است که در این همایش مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: تلاش این است که با حضور حداکثری کنشگران سیاسی کشور و مسئولان ذی ربط بتوانیم با بحث و گفتگو راه کارهای مناسبی برای انتخابات ارائه دهیم.

01bfd6ba-c264-4761-b4eb-6d819eab47ce

 

1fd894fd-9f20-48c2-9a3d-9664cb20e03c

ddabc672-54dd-4aa6-bfec-69d6645c6b6e