به گزارش پارس ، به نقل از ابنا، عده ای از سلفی های تکفیری بحرین با کمک و حمایت نیروهای آل خلیفه روز شنبه مسجد" ابوذر الغفاری" واقع در منطقه" النوریدرات" را تا بعد از ظهر محاصره کرده و مردم را از اقامه نماز در آن منع کردند.

این محاصره پس از تصمیم اهالی منطقه برای بازسازی این مسجد پس از نماز ظهر و عصر اتفاق افتاد.

این مسجد که مختص شیعیان منطقه النویدرات است در سال ۲۰۱۱ به همراه سرکوب تظاهرات کنندگان به دست ارتش بحرین و نیروهای اشغالگر عربستانی تخریب شد.

در همین راستا جمعیت" الوفاق" بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای آل خلیفه با عده ای از افراد که سلاح به دست داشتند و تعدادی از آنان از تبعه های خارجی بودند امروز صبح هموطنان بحرینی را از اقامت نماز در یکی از مساجد تخریب شده منع کردند.

الوفاق افزود: نظام بحرین با منع مردم از اقامه نماز در مسجد صحابی ابوذر الغفاری در منطقه النویدرات که یکی از ۳۸ مسجدی که نظام آن را تخریب کرده نیز است به تجاوزات خود به آزادی ها و شعائر دینی ادامه می دهد.

این گروه تأکید کرد که نیروهای امنیتی به این مسجد و سایر مساجد با روحیه ی انتقامی و ظلم به شهروندان به دلیل گرایش آنها به طایفه ای خاص (شیعه) و مواضع و خواسته های آنان برای ایجاد آزادی در بحرین، حمله کردند.