به گزارش پارس به نقل از ایسنا، موسوی اصل در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت روابط پارلمانی و نقش مهم گروه های دوستی در توسعه مراودات میان کشورها، گفت: تقویت روابط پارلمانی و افزایش مراودات نمایندگان در قالب گروه های دوستی پارلمانی، با توجه به اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور ایران و آذربایجان سهم قابل ملاحظه ای در تامین منافع مورد علاقه طرفین خواهد داشت.

در ادامه این دیدار نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و آذربایجان به ویژه استان های مرزی دو کشور را عاملی موثر در تسریع روند رو به رشد همکاری های دو کشور عنوان کرد.

موسوی اصل در پایان ضمن اشاره به فرصت ها و موانع همکاری های ایران و آذربایجان بر ضرورت همدلی دو کشور جهت رفع هرچه سریعتر مواضع موجود تاکید کرد.

جوانشیر آخوندوف نیز در این دیدار ضمن استقبال از گسترش روابط تهران باکو روابط اقتصادی و تجاری را از مهم ترین عرصه های موجود جهت همکاری دو کشور عنوان کرد.

سفیر آذربایجان همچنین ضمن اشاره به حضور رییس مجلس کشور آذربایجان در تهران برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب مردم ایران، ابراز اطمینان کرد: این سفر تاثیر قابل ملاحظه ای در گسترش روابط دو کشور به ویژه همکاری های پارلمانی خواهد داشت.