به گزارش پارس ، روزنامه کیهان به نقل از جهان نیوز نوشت: رضا مقدسی با اشاره به اظهارات خبرنگار یکی از نشریات زنجیره ای در اولین مصاحبه مطبوعاتی حجت الاسلام والمسلمین روحانی نوشت: روحانی در این مصاحبه خیلی خوب ظاهر شد و خود را رئیس جمهور تمام مردم ایران دانست که از حقوق آنان در تمام عرصه های داخلی و خارجی صیانت خواهد کرد. مسئله اما در نوع سؤال یکی، دو روزنامه اصلاح طلب بود که در میان همه مسائل و مشکلات ریز و درشت کشور، دغدغه سیاسی خود را در احیای انجمن صنفی روزنامه نگاران جستجو می کردند.


وی می افزاید: بهره مندی روزنامه نگاران از یک انجمن حقیقتاً صنفی که پیگیر مطالبات شغلی آنان باشد البته خواسته صحیح و بحقی است که جای خالی آن به خوبی احساس می شود اما آنچه در پس منظور روزنامه نگاران درخواست کننده احیای انجمن صنفی روزنامه نگاران نهفته است نه دغدغه های صنفی بلکه عمدتاً مقاصد سیاسی اصلاح طلبانه با ظاهری صنفی است. دغدغه برای احیای انجمن صنفی که امروز دبیرکل سابقش و برخی از عناصر شاخص آن عروسک های خیمه شب بازی رسانه های آمریکایی و اروپایی برای حمله به ملت ایران شده اند و اسفبارتر اینکه در ایام انتخابات خط تحریم و مقابله با نظام اسلامی را دنبال می کردند. انجمنی که متأسفانه در سالهای پایانی عمرش به حلقه واسط شبکه براندازی نرم تبدیل شده بود و برخی از روزنامه نگاران را در آن سالها تحت آموزش های خاص قرار دادند و متعاقب آن بسیاری از آنها مجبور به جلای وطن و جستجوی رویاهای وهم آلود برای براندازی نظام در رسانه های دشمن شدند.


اتفاق های ناخوشایند و تأسف باری که در پوشش انجمن صنفی روزنامه نگاران در آن سالها صورت گرفت متأسفانه تاکنون از جانب وزارت اطلاعات و مراکز ذیربط برای اهالی رسانه و مردم کشورمان شفاف سازی نشده است.
در آینده لازم است با هدف واگذار کردن امور مردم به خودشان بسیاری از نهادهای مردمی و انجمن ها ایجاد و یا احیا شوند و در این رویکرد واگذاردن بسیاری از امور رسانه ها به متولیان سالم و بی غرض امری پسندیده و لازم است اما این ضرورت نباید به سوءاستفاده سیاسی در پوشش فعالیت های صنفی تبدیل شود.
گفتنی است بسیاری از مسئولان انجمن صنفی روزنامه نگاران نظیر رجب مزروعی، حسین باستانی و… به خارج کشور گریخته و هم اکنون با اخذ پناهندگی از کشورهای اروپایی به طور آشکار در خدمت رسانه ها و سرویس های اطلاعاتی این کشورها هستند.