به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ده ها هزار نفر از کارگران و بیکاران ایتالیایی در اعتراض به افزایش درصد میانگین بیکاری در شهر رم تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تظاهرکنندگان ایتالیایی با سر دادن شعارهایی از دولت" انریکو لتا" ، نخست وزیر این کشور خواستار اتخاذ تدابیر جدی برای جلوگیری از افزایش تعداد بیکاران شدند.

این در حالی است که عمر دولت کنونی ایتالیا حدود دو ماه است و این اولین تظاهرات گسترده ای است که انریکو لتا پس از تصدی منصب نخست وزیری شاهد آن است.
گفتنی است که بالاترین میزان بیکاری در ایتالیا میان جوانان زیر ۲۴ سال این کشور ۴۰ درصد گزارش شده است و جوانان ایتالیایی بیشترین آسیب را از بحران اقتصادی این کشور متحمل شده اند.
اداره آمار ملی ایتالیا گزارش داد میزان بیکاری در این کشور در ماه آوریل به ۱۲افزایش یافت که در مقایسه با ماه مشابه سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از دو درصد افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش، بدین ترتیب میزان بیکاری در ایتالیا از میانگین بیکاری اتحادیه اروپا که حدود ۱۰.۹ درصد است، پیشی گرفته است.

مردم ایتالیا هم گام با اتحادیه های کارگری علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت این کشور تظاهرات کرده اند و این تظاهرات گسترده به دعوت و سازماندهی کنفدارسیون عمومی کارگری ایتالیا برگزار شده است.
روسای اتحادیه های کارگری می گویند که دولت لتا در رسیدگی به مسایل ضروری کم کاری کرده است و برای بررسی مشکلات اعلام شده از سوی کنفدراسیون عمومی کارگری هیچ اقدامی نکرده است.
سوزانا کاموسو، رئیس این کنفدراسیون کارگری گفت: ما وعده های همیشگی که منجر به تغییر اوضاع کنونی کشور نمی شود را نمی پذیریم.

بررسی ها نشان می دهد اکنون از هر ده جوان ایتالیایی، چهار نفر بیکارند.
اداره ملی آمار ایتالیا پیش بینی کرده است که میزان بیکاری جوانان این کشوردر سال ۲۰۱۴ میلادی نیز افزایش خواهد یافت و به بیش از ۱۲ درصد خواهد رسید و پیش بینی می شود که به زودی شمار بیکاران در ایتالیا به رقم سه میلیون نفر برسد.