به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با هیئت نمایندگی رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: حماسه ۲۴ خرداد پایان همه نگرانی هایی بود که بسیاری افراد پیش از انتخابات داشتند زیرا دشمنان هجمه های خود را آغاز کرده بودند و تحریکات داخلی هم وجود داشت.

وی افزود: همگان برای پیروزی مردم در این انتخابات دعا می کردند و من نیز به نوبه خود صبح ها پس از اقامه نماز برای این امر دعا می کردم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه از نظر میزان حضور و شخص منتخب شاید بهتر از این وجود نداشت که خداوند برای ما مقدر کرده است گفت: در این میان با وجود اینکه حوادث زیادی پیش بینی می شد اما هیچ مشکلی به وجود نیامد.

وی ادامه داد: شکر این نعمت باید به وسیله عملکرد صحیح صورت بگیرد؛ نکته اساسی در این میان توجه به میزان رای رئیس جمهور منتخب است که کمی بیشتر از ۵۰ درصد است و این مسئله باید در انتخاب اعضای کابینه و استانداران و سایر مدیران لحاظ شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سخنانی که روحانی پس از انتخابات بیان کرده است عنوان داشت: این صحبت ها نشان داد روحانی شخصیتی معتدل و هوشیار دارد و در پی جذب همه گروه ها یا همان آشتی داخلی است که زمانی سخن از آن ضد ارزش بود؛ امروز شاهد انسجام خوبی در داخل هستیم و ما هم به سهم خود این مسئله را تایید می کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اتحاد همه گروه ها در داخل را منجر به حل یکی از مشکلات اساسی کشور دانست و تاکید کرد: امیدواریم در ادامه مسیر سایر معضلات جامعه نیز برطرف شوند.

وی بیان داشت: تندروها در میان اصلاح طلبان و نیز اصولگرایان وجود دارند و در این بین رعایت خط اعتدال ضروری است و نباید تسلیم تندروهای هیچ یک از احزاب شد.

آیت الله مکارم شیرازی خدمات عمرانی دولت های نهم و دهم را مورد توجه قرار داد و افزود: با این حال مردم کارنامه خوبی برای این دولت ها در نظر نمی گیرند و دلیل آن هم قطع ارتباط با رهبری، مراجع تقلید و قوای مقننه و قضائیه است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: گفته شده که رئیس دولت می خواهد تجربیات خود را به دولت بعدی منتقل کند و به نظر ما اگر می خواهد چنین کاری انجام دهد بهتر است همین مسئله یعنی قطع ارتباط و ضررهای آن را به رئیس جمهور بعدی بگوید.

وی با بیان اینکه ملاقات با گروه های مختلف نباید مانع از آن شود که رئیس جمهور منتخب از مشورت های اساسی غافل باشد گفت: مشورت با دیگران باید در این راستا صورت بگیرد که افراد خوبی برای همکاری در دولت بعدی یافت شوند.

آیت الله مکارم شیرازی تورم و گرانی را یکی از مشکلات کنونی دانست و بیان داشت: تعطیلی کارخانه ها که مولد تولید هستند در کنار گرانی و سایر معضلات اقتصادی کلاف پیچیده ای را به وجود آورده و برای حل این مشکلات نمی تواند وعده هایی زودهنگام داد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: مشکلات اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با معضلات فرهنگی دارند و هر یک بر دیگری تاثیرگذارند و در مجموع هر دو اینها بر سیاست اثر می گذارند بنابراین باید به همه این مسائل توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه انتخاب شخصی روحانی به ریاست جمهوری نشان دهنده اعتماد دوباره مردم به حوزه های علمیه است ابراز کرد: این مسئله موجب خوشحالی است و موفقیت دولت موفقیت مراجع و حوزه ها خواهد بود.