به گزارش پارس ، فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، دولت آفریقای جنوبی امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: حال ماندلا که همچنان در بیمارستان بستری است وخیم اما با ثبات است.

در این بیانیه آمده است: وضعیت سلامت ماندلا ۹۴ ساله که از دو هفته قبل به دلیل ابتلا به عفونت ریوی به بیمارستان منتقل شده است تغییری نکرده است.

نلسون رولیهلاهلا ماندلا نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجستهٔ مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود. او به خاطر دخالت در فعالیت های مقاومت مسلحانه، مخفی محاکمه و زندانی شد.

ماندلا در طول ۲۷ سال زندان، که بیشتر آن را در یک سلول در جزیره روبن سپری کرد، مشهورترین چهرهٔ مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی شد،

ماندلا پس از آزادی از زندان در سال ۱۹۹۰، سیاست صلح طلبی را در پیش گرفت و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی شد که نماینده تمامی اقشار مردم باشد.

ماندلا پس از دریافت جوایزی در طول چهار یک چهره سرشناس است، او را در آفریقای جنوبی اغلب تحت عنوان « مادیبا» می شناسند، این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده اند. این عنوان دیگر مترادف با نام نلسون ماندلاست. بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به نشانه احترام وی را « مخولو» (پدربزرگ) صدا می زنند.