به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نمایندگان کُرد خواستار اجرای کامل قانون اساس جهت اجرایی شدن برخی مطلبات مغفول مانده اقوام ایرانی شدند.

یکی از این نمایندگان خطاب به عارف با بیان اینکه" ما به اراده و حضور شما جهت اجرایی کردن مطالباتمان نیاز داریم" ، گفت: نباید فرصت را از دست دهیم و باید برای مطالباتمان راهی پیدا کنیم و شما بهترین کمک را می توانید به ما بکنید.

همچنین عارف پس از شنیدن صحبتهای حاضران درباره سفرهایش به مناطق کردنشین اظهار کرد: فکر می کردم که کردها را شناخته ام اما اکنون اعتراف می کنم که این مردم شجاع، عزیز و همراه را نشناخته ام. در سفرهای اخیرم از حضور چشمگیر و نگاه مثبت کردها در رابطه با خودم شرمنده شدم.

عارف همچنین درباره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: خدا را شاکریم که انتخاباتی برگزار شد که همبستگی و همدلی را بین مردم بیشتر کرد و مایه عزت و سرفرازی کشور شد.

معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به اینکه" باید به دکتر روحانی در دولت کمک کنیم" ، تاکید کرد: همه دغدغه ما باید کمک به دولت باشد. نباید انتظار داشت که در یک ماه، همه مشکلات حل و معجزه شود. باید روندی طی شود، چراکه مطالبات زیادی در طول سال ها از سوی مردم انباشته شده که پاسخی هم دریافت نشده است. الان سوالی در انتخابات نیست و کسی نمی گوید که یک برگ رای جا به جا شده است.

وی با تاکید بر اینکه" شرایط کشور ایجاب می کند که دولتی شایسته سالار و فراجناحی داشته باشیم" ، افزود: اکنون سرمایه اجتماعی جدیدی خلق شده است و باید از آن محافظت شود.

عارف در دامه با بیان اینکه" احزاب نباید قائم به فرد باشند" ، تصریح کرد: اگر اینگونه باشد، در کنار دولت به عنوان نهاد مدنی می توانیم مطالبات را پیگیری و مدیریت کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین خاطرنشان کرد: برای رسیدن به پست و مقام هوای نفس ندارم. از این رو شاید اگر پتانسیل اجتماعی را بتوانم مدیریت کنم، مفید تر باشیم. دولت هم باید احساس کند که دستش برای انتخاب اعضای کابینه باز است.

عارف در پایان با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت اقوام مختلف کشور اظهار کرد: باید از اقوام به عنوان فرصت استفاده کنیم، نه به عنوان یک تهدید.