به گزارش پارس نیوز، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکده خبر با انتشار بیانه‌ای خطاب به دولت ، به مشکلات متعددی که این نهاد آموزشی با سابقه برای جایگاه هویتی آن ایجاد شده اشاره کرده و این پرسش را مطرح کرده‌اند که «برایمان عجیب است که متولیان این نهاد مهم آموزشی که تعیین تکلیف‌کننده‌ نهاییِ هویت، ریاست و اعتبارات آن است، تاکنون در حل مشکل هویتی این نهاد با سابقه و تاثیرگذار در پرورش فعالان رسانه‌ای در کشور، اقدامی انجام نداده‌اند؟»

در متن این بیانیه آمده‌است: «دانشکده‌ی ما 22 سال است که در راه تربیت نیروهای متعهد حوزه‌ی رسانه و ارتباطات از موفق‌ترین‌ها بوده؛ افزون‌‎ بر این، بیش از 5 هزار دانش‌آموخته داشته که بیش از 400 تن از آنان در رده‌های مهم رسانه‌ای و سازمانی و علمی –ازجمله مدیرکل روابط عمومی وزارت‌خانه‌ها، بانک‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی، سردبیر نشریات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری هستند.

دانشکده خبر قدیمی‌ترین دانشکده‌ی خبرنگاریِ کل خاورمیانه است و مدت 22 سال، تنها دانشکده‌یی بوده‌است که بیش از 30 رشته‌ی مرتبط با رسانه و ارتباطات در پرونده‌ی آموزشیِ خود دارد، و کمابیش مهم‌ترین مرکز آموزشیِ خبرنگاری و روابط عمومی و عکاسی خبری و مترجمی خبر است؛ آن‌گونه‌که دو دوره، کارشناسی ارشد رشته‌ی خبرنگاری تربیت کرده‌است، که همگی از نیروهای کارآمد و مؤثر جامعه به شمار می‌روند.

با وجود این همه افتخار، این نهاد مهم آموزشی مدتی‌ست با مشکلات بسیار جدی روبه‌روست، که برایمان عجیب است چرا متولیان ما – که تعیین تکلیف‌کننده‌ی نهاییِ هویت، ریاست و اعتبارات آن است- تا به‌امروز در حل این مشکلات یاری‌مان نرسانده‌اند.»

در ادامه این بیانیه،‌ با برشمردن مهم‌ترین معضلات دانشکده خبر، آمده است: « با آن‌که دانشکده در سال 1376 با هدف تربیت نیروهای کارآمد برای خبرگزاریِ جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز به کار کرده، اما چرا در این 22 سال، هیچ اقدامی برای تثبیت هویت آموزشی و علمی آن انجام نشده‌است؟ چرا از سال 1391، مدیرعامل وقت ایرنا، در نامه‌ای دانشکده را به خود واگذاشت!؟


اکنون که با مصوبه‌ی شورای عالی اداری ریاست‌جمهوری، نهادهای آموزشی وابسته به دولت می‌بایست منحل شود و ما به روزهای آخر اجرایی شدن این مصوبه نزدیک می‌شویم، چرا تصمیم جدی برای ثبات و بقای این مرکز مهم آموزشی خاورمیانه گرفته نمی‌شود؟ آیا ارباب رسانه و مسؤولان از یاد برده‌اند قدرت رسانه را؟ آیا نباید در این برهه‌ی بسیار حساس کشور، نگران خبر انحلال دانشکده‌مان باشیم؟» 

مشکل دیگر دانشکده که در این بیانیه به آن اشاره شده، نداشتن مکان آموزشی متعلق به خود در مدت 22 سال فعالیت آن تا به امروز بوده‌است. 

دانشجویان در این زمینه اعلام کرده‌اند: «عجیب است در مدت 22 سال خانه‌به‌دوشی، مدیران ارشد و هیأت امنای دانشکده،  به فکر تهیه‌ی مکانی برای ثبات جایگاه و حفظ اعتبار آن نبوده‌اند! تا این‌که دو بار در دانشکده در مدت 4 سال اخیر، به دلیل نداشتن امکانات مالی پلمپ شد!»

این بیانیه خطاب به هیأت امنای دانشکده افزوده‌است: «ما دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکده خبر، از زبان خود و استادان‌مان –که اغلب زمانی دانشجوی همین دانشکده بودند- درخواست داریم تمهیدی فراهم شود تا مشکلات هویتی، جایگاهی و مالی دانشکده در مدت باقی‌مانده تا اجرایی شدن مصوبه‌ی ریاست‌جمهوری به‌سرعت و با قید دوفوریتی حل شود. این گره‌، فقط به یاری پروردگار و دست پرتوان دولت و هیأت امنای دانشکده خبر بازشدنی‌ست.

همان‌گونه که پیش از این نیز در سال 1384 با اجماع و تلاش دانشجویان آن دوره، رییس جمهوری وقت به درخواست آنان برای جلوگیری از انحلال دانشکده توجه ویژه‌ای داشت و دستور حمایت جدی را برای ادامه‌ی حیات این مرکز تخصصی پرورش خبرنگاران تخصصی ایران را صادر کرد.»

 

دانشجویان، دانش‌آموختگان و استادان دانشکده خبر