به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب مواد طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را تروریست اعلام کردند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر امروز خانه ملت شاهد عزم راسخ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و به خصوص تروریستی قلمداد کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. بر اساس این خبر در یکی از واکنش‌های مهم بهارستان‌نشینان به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه، آنها با تصویب مصوبه‌ای دولت و دستگاه‌های داخلی را موظف به اقدامات متقابل در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی که از سیاست‌های آمریکا علیه سپاه در هر نقطه از جهان تبعیت و پیروی کنند، کرده‌اند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر «محمد جواد ظریف» که بامداد امروز برای شرکت در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد در یک توییت نوشت: تشدید تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران نشان‌گر استیصال و دستپاچگی رژیم آمریکا و شکست‌های مزمن اذناب و شرکای جرم منطقه‌ای آن است.وی همچنین نوشت: خبر واقعی؛ آقای ترامپ؛ میراث‌داران تمدن کهن ایرانی راهبرد خود را بر اساس «راهنمایی» خارجی ها - چه رسد به آمریکایی‌ها - تعیین نمی‌کنند

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار خانواده شهدا گفت: شهدا بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند که در هر زمان برای انتخاب مسیر صحیح و تشخیص راه از بیراهه به آن ها می‌توان رجوع کرد. بر اساس این خبر امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده‌های معظم شهیدان قاسمی و لطفیان دیدار کرد. وی در این دیدار ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا گفت: ایثار و از خودگذشتگی، بهترین و برترین راه برای جاودانگی است که شهدا به خوبی آن را تفسیر کردند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  وزیر دفاع با بیان اینکه امروز مهم‌ترین موضوع ترامپیسم در جهان است که یک ویژگی شبیه نازیسم دارد، گفت: ترامپ با ویژگی‌هایی مثل خودخواهی، ظلم و زیر پا گذاشتن اصول انسانی و قواعد بین‌المللی امنیت جهان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هشتمین کنفرانس سالانه امنیت بین‌المللی به میزبانی وزارت دفاع فدراسیون روسیه، دقایقی پیش وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره اهمیت اجلاس امنیتی مسکو که با حضور هیئت‌های ۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این سفر بنا به دعوت وزیر محترم دفاع روسیه انجام شده و در مجمع عمومی آن ان‌شاءالله سخنرانی خواهیم داشت.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر سخنگوی جدید قوه قضاییه گفت: آنچه اتفاق افتاد بنابر درخواست خود ایشان بود که از اقای رییسی خواستند ایشان را از سخنگویی معاف نمایند. «غلامحسین اسماعیلی»، سخنگوی جدید قوه قضاییه، در جمع خبرنگاران گفت: خداوند را سپاس دارم که بر من منت نهاد و از ریاست قوه قضاییه تشکر میدارم که به من اعتماد نمودند و باعث شدند که توفیق دیدار با خبرنگاران را داشته باشم. اهمیت کار رسانه و حساست آن برای آحاد جامعه مسلم است. در دستگاه قضایی تلاش کردیم که سختی شغل قضاوت را به اثبات برسانیم. خبرنگاری جز مشاغل سخت است‌. مردم زحمات خبرنگاران را در سیل اخیر و در جمع اسیب دیدگان و ایفای نقش خطیرتان در انعکاس این حادثه فراموش نخواهند کرد.بر اساس این خبر او ادامه داد: از استاد خودم اقای اژه ای معاون اول قوه و سخنگوی سابق که با تدبیر و به نحو احسن وظیفه سخنگویی را داشتند، تشکر می کنم. آنچه اتفاق افتاد بنابر درخواست خود ایشان بود که از اقای رییسی خواستند ایشان را از سخنگویی معاف نمایند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  نماینده مردم اراک در مجلس گفت: با توجه به بحران و سیلاب های اخیر و بروز مشکلات در برخی از استان‌ها جمعی از نمایندگان ضرورت تشکیل فراکسیون «پیشگیری و مدیریت بحران» را اعلام کردند.بر اساس این خبر  وی بیان داشت: متعاقب این موضوع، ظهر امروز انتخاباتی در رابطه با تشکیل این فراکسیون در مجلس برگزار شد و عده ای از نمایندگانی که علاقه مند حضور در این فراکسیون بودند در این انتخابات حاضر شدند و نهایتاً بنده را به عنوان ریاست این فراکسیون انتخاب کردند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه دشمن همواره با شایعات و القائات تلاش دارد میان سپاه و ارتش تفرقه بیندازد، اظهار کرد: اتحاد فرماندهان ارتش و سپاه دشمن کورکُن است. طبق این خبر امیر سرتیپ دوم «محمد اکرامی» در حاشیه مراسم چهلمین سالگرد شهادت سپهبد محمدولی قرنی که امروز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: تاریخ انقلاب اسلامی ایران نشان می‌دهد که وحدت میان سپاه و ارتش همیشه وجود داشته و همین وحدت عامل پیروزی‌های ما چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز بوده است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد معافیت تحریم های نفتی علیه ایران را تمدید نکند.بر اساس این خبر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به بیانیه اخیر کاخ سفید در خصوص عدم تمدید معافیت برای خریداران نفت ایران واکنش نشان داده و بیان داشت: با توجه به غیرقانونی بودن اصل تحریم های مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران اصولا ارزش و اعتباری برای معافیت های اعطایی بر تحریم ها قائل نبوده و نیست. با این حال، با توجه به تاثیرات منفی عملی این تحریم ها و احتمال افزایش این اثرات منفی با عدم تمدید معافیت ها، وزارت امور خارجه امروز به صورت مستمر با تمامی نهادهای ذیربط داخلی در تماس بوده و نیز رایزنی های فشرده ای با بسیاری از شرکای خارجی اعم از اروپایی، بین المللی و همسایگان صورت داده است.

اخبار سیاسی را از سایت شهر خبر دنبال کنید.