به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر وزیر کشور در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتخاذ تمهیدات لازم برای برنامه‌ریزی و ارزیابی خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های ارتباطات سیار و ثابت در مناطق سیل ‌زده و پیش‌بینی اعتبارات لازم برای جبران آن و تهیه طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی جهت بازسازی و نوسازی این زیرساخت‌ها را خواستار شد.

 

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر صبح امروز شنبه حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان وارد فرودگاه خرم آباد شد و مورد استقبال استاندار لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.طبق خبر ها وی که برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده به لرستان سفر کرده است در بدو ورود خود در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان شرکت کرد.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر  و بر اساس آخرین خبر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت با بیان اینکه برنامه های بازسازی باید بر مبنای تکرار سیل تدوین شود، حفظ حریم رودخانه ها و ساخت سد در مکانهای مناسب برای پیشگیری و کاهش خسارات سیل را ضروری خواند و تاکید کرد: هلال احمر، اورژانس، مسوولین اجرایی، سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی کاری بزرگ و فداکارانه انجام دادند. بر اساس این خبر رییس جمهوری ارایه آموزش های لازم به مردم در خصوص مقابله با حوادثی نظیر سیل را ضروری دانست و گفت: مردم باید بدانند که هنگام وقوع سیل و دیگر حوادث چه کاری باید انجام دهند.طبق این خبر وی ادامه داد: احتمال دارد تا نیم ساعت نخست پس از حادثه کسی به منطقه نرسد و این نیم ساعت برای جان و مالی مردم طلایی است و باید آموزش های لازم به مردم در این زمینه داده شود.

بر اساس این خبر  رئیس جمهور گفت: امسال نعمت بسیار است که خداوند به ما داده. آب وقتی خداوند نازل می کند یعنی حیات و نشاط و بقا به ما می‌دهد. یک رقم بسیار بالایی نسبت به سالهای و کل سال آبی تا اینجا ۴۸۰ میلیارد متر مکعب به کل ایران آب وارد شده است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر استاندار لرستان در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش تخصیص آب لرستان، گفت: با توجه به خسارت‌های وارد شده به لرستان، نیاز بوده که وزارت نیرو پروژه‌های سدسازی لرستان را در اسرع وقت عملیاتی کند.طبق این خبر خادمی با اشاره به اینکه با اقدامات و هشدارهای صورت گرفته قبل از سیلاب، شاهد کمترین خسارت جانی در استان بودیم، عنوان کرد: همین امر نشان می‌دهد که اقدامات لازم قبل از وقوع سیلاب انجام شده است.

 

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر اسحاق جهانگیری در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جاری شدن سیلاب در افغانستان و سرازیر شدن روان آب ها از این کشور به استان سیستان و بلوچستان، از استاندار و ستاد مدیریت بحران این استان خواست اقدامات پیشگیرانه لازم را در خصوص طغیان احتمالی رود هیرمند انجام و با هشدار به ساکنان اطراف این رودخانه، از تلفات انسانی و خسارات مالی پیشگیری شود.

 

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مشکل اسکان دائم مردم سیل‌زده لرستان در اسرع وقت حل شود. بر اساس این خبر وی با بیان اینکه مردم توقع داشتند که رئیس جمهور زودتر در لرستان و مناطق سیل زده این استان حضور پیدا می‌کرد، خطاب به رئیس جمهور، گفت: الان هم که به لرستان آمده‌اید، خوش آمده‌اید.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز در لرستان سیل نیامده، بلکه وقتی که مردم در کوچه و خیابان دنبال کار می‌گردند، در لرستان سیل آمده است، افزود: امروز در جریان سیلاب شاهد انعکاس طبیعت هستیم. بنا بر این خبر بیرانوند با بیان اینکه به مردم در رابطه با وقوع سیلاب خوب اطلاع رسانی نشده بود، افزود: این امر به گونه‌ای بود که مردم توانستند فقط جان خود را نجات بدهند و زندگی، خانه‌ها و… خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس آخرین خبر مدیر روابط عمومی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره افتتاحیه این رویداد فرهنگی گفت: «این مراسم ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه با حضور حسن روحانی در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار می‌شود. طبق این خبر سیدمحمد طباطبایی ادامه داد: «همچنین در این مراسم هیاتی از کشور چین به عنوان مهمان سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و ناشران و اهالی فرهنگ حضور خواهند داشت.» نمایشگاه کتاب، سوم اردیبهشت (یک روز پیش از نمایشگاه کتاب) توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود و ساعت بازدید از آن ۱۰ صبح تا ۲۰ عصر خواهد بود.