به گزارش پارس نیوز، 

 این بارش ها که میزان آن برای مناطقی از استان تا ۱۰۰ میلی متر نیز پیش بینی شده همراه با رعد و برق و در برخی مناطق با ریزش تگرگ و برف همراه شده است.

آبگرفتگی معابر و خیابان ها در تمامی شهرهای استان گزارش شده، راه ارتباطی برخی مناطق روستایی و راههای مناطق تفریحی و گردشگری به دلیل جلوگیری از بروز حوادث بسته شده است.

از روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعالیت امواج اصلی سامانه بارشی و تقویت مقدار بارش ها، برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه ای پیش بینی شده است.

با توجه به پیش بینی بارش های سیل آسا و طغیان رودخانه ها نیروهای امدادی استان از سه روز گذشته در حالت آماده باش هستند.

تیم های امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان شب گذشته را به طور کامل در محل های مختلف حضور داشته اند.

شهروندان در معرض خطر در مکان های سرپوشیده از جمله سالن های ورزشی و مدارس پشتیبان اسکان شده اند.

در شهرستان دورود بدلیل سرریز شدن سد مروک و احتمال بروز سیل به حدود ۲۳هزار نفر از مردم شهر و برخی نقاط روستایی گفته شده تا منازل خود را ترک کنند.

در خرم آباد تمامی نیروهای شهرداری به همراه سایر دستگاههای امدادی خدماتی در مناطق مختلف شهر حضور دارند.

در شهرستان دلفان طغیان رودخانه شهر موجب بروز ابگرفتگی در شهر نورآباد مرکز شهرستان شده و نفربرهای ارتش نیز به کمک مردم سطح شهر آمده اند.

بامداد امروز با تشدید بارش ها به بیشترین میزان، اطلاع رسانی به اهالی مناطق در معرض سیل خرم آباد و ساکنان حاشیه رودخانه این شهر با بلندگو و آژیر خودرو صورت گرفت.

نیروهای آتش نشانی نیز با مراجعه حضوری به درب منازل مردم، نسبت به آگاهسازی و اطلاع رسانی در خصوص بروز سیلاب احتمالی اقدام کرده اند.

شب گذشته نیز جلسه ستاد بحران استان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

دستگاه های امدادرسان در آمادگی کامل هستند

استاندار لرستان می گوید: باتوجه به بارش شدید باران در استان ، دستگاه های امدادرسان در آمادگی کامل هستند.

سید موسی خادمی بامداد دوشنبه در بازدید از رودخانه خرم رود اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه های اجرایی در آمادگی کامل هستند تا وظایف که برعهده دارند را در شرایط بحران انجام دهند.

وی افزود: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا از بروز مشکل برای مردم جلوگیری شود و مردم هم باید از نقاط حادثه خیز و رودخانه ها فاصله بگیرند.

خادمی ادامه داد: امیدواریم با آمادگی دستگاه های اجرایی و اطلاع رسانی ها صورت گرفته ، کمترین مشکل را در استان داشته باشیم.