به گزارش پارس ، کیهان به نقل ازرادیوفردا، به « پیروزی ارتش سوریه در القصیر به کمک حزب الله تأثیر قابل توجهی در سراسر خاورمیانه و موازنه قدرت آن خواهد داشت» .
رادیو آمریکایی فردا، با انتشار این تحلیل اعلام کرد: اتحاد راهبردی طرفداران بشار اسد در یک ژئوپولتیک پیچیده، از عوامل راهگشا در جنگ سوریه است. نقش کنونی سیدحسن نصرالله که یک بازیگر غیردولتی در کسوت یک مبارز برجسته و شخصیت سیاسی است، جنگ سوریه را به یک مرحله جدید وارد کرده است. از جمله دلایل بسیار مهم پیروزی نتیجه بخش حزب الله در شهر غربی قصیر و همچنین شکست شورشیان، را باید موج اخیر حمایت عمومی از سید حسن نصرالله- همچنین نظامیان، نیروهای اطلاعاتی، و مشاوران امنیتی- او دانست. پیروزی حزب الله در جنگ قصیر، باعث برجسته شدن عوامل سیاسی شد که درگیری های سوریه را به مرحله ای نامتعارف و متمایز وارد کرده است.
حزب الله را می توان به عنوان قوی ترین بازیگر و سازمان غیر دولتی در خاورمیانه، بخاطر نیروی نظامی و چشم انداز رو به رشد آن بشمار آورد. این می تواند تأثیر قابل توجهی در تغییر موازنه قدرت نه تنها در داخل سوریه، بلکه در سراسر خاورمیانه نیز داشته باشد. نمونه بارز این ادعا، به دست آوردن یکی از استراتژیک ترین شهرها یعنی قصیر است. برای ماه ها، نیروهای نظامی بشار اسد این شهر را محاصره کرده بودند و به گلوله باران و بمباران محله های این شهر دست می زدند؛ شورشیان نیز طی این مدت ثابت کردند که قدرت مقاومت و مبارزه با نیروهای نظامی اسد را دارند؛ اما با ورود نیروهای کارآزموده حزب الله به درگیری های قصیر موازنه قدرت به سرعت تغییر یافت.
این رادیو گفت: به زودی پس از شکست استراتژیک خود، شورشیان اعلام کردند که عقب نشینی آنها به علت درگیری مستقیم مبارزان حزب الله بوده است. آنان در یک بیانیه عمومی، علت شکست خود را چنین بیان کردند: « مواجهه با زرادخانه بزرگ حزب الله. »
رادیو فردا تصریح کرد: حزب الله با حمایت سپاه قدس، نیروی برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، و نیروهای اطلاعاتی این کشور، به سازمانی با سطح آموزش نظامی بسیار بالا تبدیل شده است. این سطوح نظامی، راهبردی و تاکتیکی، حزب الله را قادر ساخت که چندین جنگ علیه اسرائیل تدارک ببیند. برای نمونه، می توان از جنگ میان حزب الله و اسرائیل در سال ۲۰۰۶ نام برد. همچنین حزب الله اسرائیل را از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ بیرون راند و برتری نظامی خود را در چند سال گذشته در بیروت نشان داده است. علاوه بر این، حزب الله این گروه سیاسی شیعه در طی روند پیشرفت و تکاملش ثابت کرده است که هر زمان که رهبران این گروه عزم خود را جزم کنند که به حمایت از یک نهاد سیاسی یا نظامی بپردازند و یا علیه یک دولت یا نهاد غیردولتی مبارزه کنند، نیروهای پشتیبان آن سرسختانه و بی کم و کاست تا رسیدن به هدف، هر نوع حمایتی را از حزب الله انجام می دهند.
این رادیوی آمریکا در ادامه گزارش خود تأکید کرد: از لحاظ ایدئولوژیک و مذهبی که نگاه کنیم، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله برای چندین دهه موضع عربستان سعودی را از طریق معرفی خودشان به عنوان حامیان واقعی ارزش های اسلامی، در خاورمیانه به چالش کشیده اند.