به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران پس از پیروزی در انتخابات، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه، افزود: این جلسه به شما تعلق دارد و من کوتاه سخن می گویم تا شما سوالات تان را بپرسید.

وی خاطرنشان کرد: لازم می دانم از ملت بزرگ و هوشمند ایران به خاطر خلق این روزهای به یاد ماندنی در تاریخ کشور تشکر و سپاسم را تقدیم کنم.

روحانی با بیان اینکه" این انتخابات تنها یک انتخابات و تنها یک حضور نبود بلکه این انتخابات اعلام اعتماد و مشارکت فعال و آغاز فصلی نو بود؛ گویی همه می گفتند غصه ها به سر آمد" ، گفت: مردم پای صندوق های رای، شرایط نوینی را خلق کردند و در نتیجه پس از اعلام نتیجه انتخابات همه جشن گرفتند چون همه پیروز بودند، ملت پیروز بود. ملت در برابر افکار عمومی جهان و صحنه تاریخ سرفراز بود.

رییس جمهور منتخب مردم اضافه کرد: همه آمدند، به ویژه جوانان عزیز چه کردند، خیابان ها، مجامع، ورزشگاه ها و در فضای مجازی چه غوغایی کردند، درود بر جوانان پرشور وطن. سپاس می گویم به همه آنهایی که میانه وری و اعتدال را برگزیدند، آنها که تحقق اهداف انقلاب و آرمان ملی را انتخاب کرده اند و از مسیر اعتدال، عدل و نه افراط و تفریط و خودسری قدم گذاشتند، آنها که اخلاق و ادب و احترام و همچنین وحدت و انسجام و همدلی را برگزیدند. من به همه آنها تبریک می گویم و می خواهم بگویم که ای ملت بزرگ ایران، وعده های انتخاباتی را فراموش نخواهم کرد و از خداوند می خواهم به من توفیق دهد تا برای آنها عمل کنم. البته ملت توجه دارد که همه کارها بر مبنای زمان و طبق اولویت ها دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه" من خدا را گواه می گیرم که در ایام انتخابات کمتر به فکر رقابت بودم و بیشتر تمرکزم بر روی مسائل کشور و سخنان زیبای ملت بود که آن را در کوی و برزن می شنیدم" ، افزود: کشور نیاز به همدلی، وحدت و اعتماد دارد. تنه ها، توهین ها و تخریب ها را برای همیشه از یاد ببرید و فراموش کنید و مثل جوان ها باشید و از آنها یاد بگیرید. صادقانه با پاکی و پاکدلی به فکر کشور و آینده آن باشید و کمتر به گذشته نگاه کنیم و فقط تجربه اندوخته گذشته را مورد توجه قرار دهیم و بیشتر به فکر آینده و نجات کشور باشیم.

رییس جمهور منتخب در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: دولت شما یعنی دولت تدبیر و امید طبق وعده در راه نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان با مشی اعتدالی، اهداف ملی را دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: جا دارد در اینجا از همه سپاسگزاری کنم؛ از عزیزانی که این ایام اظهار لطف کردند و تبریک گفتند نیز سپاسگزارم. از رهبر معظم انقلاب تا مراجع تقلید، تا روحانیون و ائمه جمعه، تا همه اقشار و احزاب، تا اساتید و فرهیختگان و اندیشمندان و تا تک تک ملت ایران از زن و مرد، پیر و جوان و از همه سپاسگزارم.

روحانی در ادامه صحبتهای خود اظهار کرد: امیدوارم به کمک یکدیگر با برادری و وحدت، دست به دست یکدیگر نهاده و راه پیشرفت و سربلندی کشور را در پیش بگیریم.