به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی لاریجانی همچنین با تشکر از نامزدها که باعث اعتبار انتخابات شده اند، گفت: لازم است از وجود این افراد در مسوولیت ها استفاده شود.

وی با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهور یازدهم جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که وی بتواند با عنایت الهی گام های استواری بردارد و بر استقامت ها بیافزاید.

لاریجانی ضمن بیان این نکته که مجلس برای دولت آینده آرزوی توفیق دارد، گفت: انتظار این است که دولت آینده از افراد توانمند و با تجربه شکل یابد تا اندوخته های افراد تشکیل دهنده دولت بتواند به حل مشکلات کشور با توانمندی مناسب کمک کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانونگرایی در صدر تبلیغات دولت یازدهم قرار داشته است، گفت: انتظار این است که دولت آینده مبنا را بر اجرای قانون بگذارد که در راس حکمرانی و اندیشه های دیوانی است و محقق نمی شود مگر آنکه تصمیم حکمرانها از صدر تا ذیل به آن معطوف باشد.

لاریجانی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حضور بستر همگرایی را فراهم کرده است توصیه مجلس این است که از اعتماد مردم در جهت مشارکت آنها در اقتصاد بهره گرفته شود و اقدامات عملی برای بهبود فضای کسب و کار انجام شود، لذا قوانین مناسبی که مجلس در این زمینه تصویب کرده است می تواند مبنای کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز بیش از پیش نیازمند عزم ملی برای رونق تولید، کنترل تورم و بهبود اشتغال هستیم که مجلس در این زمینه آماده کمک و همکاری با دولت جدید است.

لاریجانی ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: حضور مردم در این انتخابات حضور آنان در تعیین سرنوشت شهر و روستاست امیدواریم برگزیده های این انتخاب ها مبنا را بر آبادانی شهر و روستا بگذارند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با تشکر از نماینده هایی که بر نظارت در انتخابات سعی بلیغ داشتند، از مراجع شورای نگهبان، وزارت کشور، مسوولین اجرایی و برقراری امنیت انتخابات در سراسر کشور و صدا وسیما قدردانی و خاطر نشان کرد که این نعمت حاصل توجه تام به رهنمودهای رهبری است.

لاریجانی ادامه داد: مجلس از تدابیر رهبر معظم انقلاب که باعث حضور چشمگیر مردم در انتخابات شده است، سپاسگزاری می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین انتخاب برخی نمایندگان جدید در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را به این نمایندگان تبریک گفته و برای آنها آرزوی توفیق کرد.

وی در پایان درگذشت مادر مقداد نجف نژاد، نماینده مجلس، و مصیبت وارده به جواد جهانگیرزاده، نماینده مجلس، را تسلیت گفت و برای درگذشتگان علو درجات را آرزو کرد.