به گزارش پارس نیوز، 

 امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مدیران بهداری سپاه پاسداران گفت: سال چهلم انقلاب ویژه است چرا که اعتقاد داریم در ۴۰ سالگی انقلاب به اوج بالندگی رسیده و در سکویی ایستاده‌ایم که می‌تواند صدها سال تمدن اسلامی را پیش ببرد و از آن طرف هم دشمن تلاش‌ می‌کرد که  سال چهلم را ما نبینیم که البته کور خوانده‌اند. دشمن فهمید که با اجرای برنامه‌هایش هیچ کاری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نمی‌تواند بکند.

وزیر دفاع همچنین افزود: مشکلات در کشور را می‌بینم و می‌دانم که دشمن می‌کوشد هدف اصلی خود را بر مردم متمرکز کرده و سپس به سراغ نیروهای مسلح برود. مشکلات فعلی با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌ها و با سرعت فراوان حل شده و از آن عبور خواهیم کرد. می‌دانیم با توجه به توان داخلی قطعا از این مسیر می‌گذریم زیرا از مشکلات بدتر از این هم عبور کرده‌ایم.

وی افزود: استفاده از توان داخلی در نیروهای مسلح در حد اعلا است و امیدواریم در دیگر بخش‌های کشور هم چنین رویه‌ای وجود داشته باشد. سرنوشت کشور توسط نیروهای مسلح مشخص می‌شود و یکی از رسته‌هایی که در نیروهای مسلح بسیار مهم است، بهداری رزم است.

حاتمی افزود: بهداری رزم در سپاه پاسداران چون در دفاع مقدس شکل گرفته، شرایط کارآمدی دارد و این توقع ما در سپاه برآورده شده است. در کشور ما مردم باید به نیروهای مسلح و بهداری رزمی دلگرم باشند تا بتوانند در حفظ روحیه مردم مهم باشد. جان تک تک یگان‌های بهداری رزمی مهم است و سازماندهی خوبی در عملیات‌ها باید در این بخش وجود داشته باشد.

نیروهای مسلح در خدمت به مردم سربلند هستند

امیر حاتمی تصریح  کرد: محرومیت‌زدایی و کمک به مردم در زمان صلح برای ما مهم است چرا که عمق راهبردی ما درون قلب مردم است. مردم ولی‌نعمت و صاحب اصلی انقلاب هستند و در دوران صلح بسیار مهم است که نیروهای مسلح به مردم خدمات بدهند.

وی افزود: اینکه در کشور تجهیزاتی خریداری و آماده شود ولی در انبارها خاک بخورد بسیار بد است. باید کاری کنیم که این تجهیزات عملیاتی شده و در خدمات دهی به مردم از آن استفاده شود. از مسئولیت‌های اولیه حاکمیت آن است که از مردم در حوادث مختلف حمایت کند که البته بیمه و امداد بخشی از خدمات دهی است. ولی نیروهای مسلح در این موضوع سربلند هستند.

تجهیزات نیروهای مسلح در سال ۹۸ توسعه می یابد

امیر حاتمی گفت: در حادثه زلزله کرمانشاه حضور به موقع نیروهای مسلح و خدمات دهی سریع آنها منجر به قدردانی بخش‌های مختلف نظام شد. می‌توانیم در زمانی که دشمن به دنبال ایجاد محرومیت در کشور است، این حربه را خنثی کنیم. امروز در وزارت دفاع به دنبال توسعه پزشکی از راه دور و گروه‌های پیشرو در همه بخش‌ها هستیم.

وی در پایان افزود:‌ باید موضوع تبدیل ایده به محصول با توجه به توانایی نیروهای مسلح را عملیاتی کنیم. به دنبال توسعه ظرفیت آمبولانس‌ها، بالگردها و ارتقا کیفیت تجهیزات آنها در سال ۹۸ هستیم. من در شجره طیبه سپاه روحیه جهادی را به عین می‌بینم و به این روحیه غبطه می‌خورم.