به گزارش پارس نیوز، 

 سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز(دوشنبه) در نخستین همایش ملی معماری دفاعی و امنیتی نظام اسلامی اظهار داشت: باید معماری دفاعی امنیتی را بر اساس همه مولفه ها و ابعاد قدرت با ترکیب بهینه و تناسب مناسب در کنار هم تعریف کنیم و از دل آن قدرت استحصال کنیم.

وی با بیان اینکه معماری دفاعی و امنیتی یک ضرورت و الزام است، افزود: نمی توان انتظار داشت از مجموعه ابعاد قدرت، بدون معماری، محصولی برای رسیدن به قله های عزت و کرامت خلق شود.

سردار وحیدی با تاکید بر اینکه در شرایط پیچیده امروز، لزوم این معماری بیشتر است، ادامه داد: نباید به اسم واقع گرایی، آرمان گرایی را به حاشیه برد چراکه آرمان گرایی اصل بوده و آرمان های ما کاملا دست یافتنی و ممکن است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه های مختلف ما ندانند که به کدام سمت باید حرکت کنند، حتما به خطا خواهند رفت. اگر دستگاه های ما در معماری دفاعی و امنیتی، مشق جنگ نکنند حتما در روز موعود نخواهند توانست موفق شوند.

وی گفت: اگر امروز که در یک جنگ تمام عیار هستیم و برخی نمی دانند چه کاری باید بکنند و جایگاه خود را نمی دانند، بدلیل این است که تاکنون مشق جنگ نکرده اند و نمی توانند خود را در شرایط جنگ اقتصادی با شرایط وفق بدهند.

سردار وحیدی با بیان اینکه در دنیا از همه ابزارهای کشورها بوی امنیت می آید، به وزارت خزانه داری آمریکا که امروز در کنار دستگاه های اطلاعاتی قرار گرفته است اشاره کرد و عنوان داشت: زمانی که آمریکایی ها دیدند ایران از پس همه قطعنامه های سازمان ملل برآمده است، سازمانی با حاکمیت آمریکا در خارج از سازمان ملل به نام مبارزه با پولشویی به وجود آوردند. امروز FATF یک جریان امنیت شکل دهنده است که اگر زمانی روسیه و چین می توانستند در سازمان ملل از حق وتو استفاده کنند، امروز آنها هم نمی توانند این کار را کنند و خود بخشی از آن هستند.