به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از فرانس پرس؛ در حالی که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه موافقت خود را با متوقف شدن پروژه تخریب پارک گزی در استانبول اعلام کرده و تصمیم گیری در این خصوص را به رای دادگاه موکول کرده ولی مردم معترض ترکیه حاضر به ترک این پارک نیستند.

با گذشت دو هفته از درگیری ها و تظاهرات در استانبول و سایر شهرهای بزرگ ترکیه در اعتراض به تصمیم دولت در تخریب پارک گزی و اقدامات سرکوب گرایانه پلیس ترکیه در برخورد با معترضان، اردوغان در برابر درخواست معترضان برای متوقف شدن پروژه تخریب این پارک تسلیم شده است ولی معترضان حاضر به ترک این پارک نیستند.

سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم ترکیه از سوی ماموران پلیس منجر به تبدیل این تظاهرات به اعتراضات ضد دولتی شده است. گروه موسوم به" همبستگی میدان تقسیم" به نمایندگی از معترضان اعلام کرد: ما به مقاومت خود در برابر هر گونه اقدام ناعادلانه در کشور ادامه خواهیم داد.

قرار است نخست وزیر ترکیه اجرای این پروژه را تا صدور حکم رای دادگاه به تاخیر اندازد. معترضان ترکیه ای اعلام کردند، اردوغان قول داده است تا از حکم دادگاه در خصوص وضعیت پارک گزی تبعیت کند. اردوغان همچنین قصد دارد در صورتی که رای دادگاه به نفع دولت باشد، همه پرسی سراسری را در خصوص وضعیت آینده این پارک برگزار کند.

یکی از نمایندگان معترضان ترک در این باره گفت: نخست وزیر قول داده، اگر نتایج آرای عمومی این باشد که این پارک به همین صورت کنونی باقی بماند، از این نظر تبعیت خواهد کرد.