به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی امروز شنبه از افزایش توان بازدارندگی هسته ای خود برای مقابله با تهدیدات آمریکا و سیاست تقابل با کره جنوبی خبر داد.

سردبیر روزنامه « رادونگ سینمون» روزنامه رسمی حزب کارگران کره شمالی گفت: رزمایش های بی پروایانه آمریکا و کره جنوبی می توانند هر لحظه باعث شعله ور شدن یک جنگ تمام عیار هسته ای در منطقه شود.

وی گفت: مادامیکه آمریکا و کره جنوبی به تهدیدات هسته ای و تهدید جنگ علیه ما ادامه دهند ما به دنبال تقویت بازدارندگی هسته ای از طریق ابزارهای ممکن هستیم.

سردبیر روزنامه حزب کارگران کره همچنین افزود: « پارک گئون هیه» رئیس جمهور کره جنوبی فرقی با روسای جمهور پیشین این کشور ندارد و سیاست وی هم تقابل با کره شمالی است.

وی کره جنوبی را متهم کرد که عمدا مذاکرات روز چهارشنبه میان سئول و پیونگ را لغو کرده است.

این درحالیست که سئول هم، مقامات کره شمالی را متهم به لغو عمدی مذاکرات کرده است.

مذاکرات کره جنوبی و کره شمالی قرار بود روز چهارشنبه و پنج شنبه گذشته به مدت ۲ روز در سئول برگزار شود اما روز سه شنبه به دلیل اختلاف دو طرف بر سر سطح مذاکرات لغو شد.

« ریو کیهل جائه» یک مقام ارشد دولت کره جنوبی گفت: لغو ناگهانی مذاکرات برنامه ریزی شده باعث ایجاد خدشه جدید در روابط سئول-پیونگ یانگ می شود.

یک مقام ارشد دیگر سئول به خبرگزاری شینهوا گفته، وزیر اتحاد کره جنوبی قصد دارد مجددا اراده خود را برای مذاکره با کره شمالی اعلام کند.

قرار بود این مذاکرات بر مسائل همکاری در پروژه های مختلف از جمله آغاز به کار کارخانه های مستقر در مجموعه صنعتی مشترک مرزی در نزدیکی مرز دو کره تمرکز کند.

این توافقات در مذاکرات ۱۷ ساعته مقامات سطح پایین تر دو کره در روستای مرزی « پانمون جان» حاصل شده بود.

این اولین گفت وگوهای این چنینی طی دو سال اخیر بین دو طرف بود.