به گزارش پارس نیوز، 

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز(سه شنبه، 25 دی) در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی نیروی زمینی سپاه، در سخنانی اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه امروز با اقتداری بی‌نظیر برای دفاع از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی در راه برقراری امنیت کشور در سخت‌ترین شرایط و سخت‌ترین مناطق  کشور‌ که برای ایجاد نا امنی مستعد است، در حال تلاش است که این تلاش‌ها نتایج قابل توجهی داشته است.

وی افزود: با رویکرد مردم‌داری و استفاده از مردم، برقراری امنیت و رفع محرومیت در دستورکار جدی نیروی زمینی سپاه قرار دارد و‌ مجموعه امکانات استان‌های جنوب‌شرق و شمال‌غرب در خدمت برقراری امنیت قرار گرفته است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: محور اصلی انجام مأموریت‌های سپاه، مردم هستند، امروز قریب به 20 هزار بسیجی در حال کمک به نیروی زمینی برای برقراری امنیت هستند.

سردار جعفری در ادامه اظهار داشت : محور اصلی انجام ماموریت های سپاه مردم هستند. امروز قریب به 20 هزار بسیجی در حال کمک به نیروی زمینی برای بر قراری امنیت هستند.

فرمانده کل سپاه گفت : اقدامات دیگری نظیر انسداد مرز و مسائلی در آن سوی مرزها وجود دارد که باید با کمک دولت صورت بگیرد که امیدواریم انگیزه لازم برای این کار در دولت بوجود آید. هر چند بعد از انقلاب اقدامات فراوانی برای رفع محرومیت ها شده است، ولی باز هم می بینیم که محرومیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه رشد طبقه متوسط در کشور ما چشمگیر است عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد سبک و‌ روش توسعه است. زیرا مردم های این توسعه غربی است و‌بجای توسعه باید بگوییم پیشرفت اسلامی و اگر اینگونه شد سرعت رفع محرومیت در کشور ما بیشتر می شود.

فرمانده کل سپاه گفت: آنچه امروز بسیج و سپاه در همه استان‌ها انجام می دهد یک نوع کمک به وظیفه دولت است. اگر بتوانیم دو اقدام اساسی را انجام دهیم این رفع محرومیت ها سرعت می‌گیرد. اگر مطالبه کری از دستگاههای اجرایی کشور در دستور کار ما قرار نگیرد این محرومیت زدایی سرعت نمی گیرد. ما برای محرومیت زدایی از بودجه های خودمان استفاده می کنیم و با این روش هرچه تلاش کنیم محرومیت رفع نمی شود و حتما دولت و دستگاههای اجرایی باید پای کار بیایند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: برای رفع محرومیت باید موضوع توانمند سازی و اشتغال مردم مورد توجه قرار گیرد و ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات می تواند توسط قرارگاه های محرومیت زدایی انجام شود. اگر این اقدامات همراه با مطالبه گری ادامه پیدا کند شاهد رفع محسوس محرومیت ها در آینده خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در چهل سالگی انقلاب و از 12 بهمن 40 هزار پروژه محرومیت زدایی سپاه آغاز می ‌شود که امیدواریم ظرف مدت 6 ماه به پایان برسد و در اوایل سال 98 به بهره برداری برسد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه ما در حال جنگ اقتصادی با دشمن هستیم گفت: اگرما به منابع خودمان و روش های بومی ایرانی و اسلامی اتکا کنیم بدون تردید خیلی بهتر از وضع موجود می توان مشکلات را حل کرد، در چهل سالگی انقلاب با وجود این همه دشمنی ها ‌و تلاشی که دشمنان برای رفع نشدن مشکلات می کنند؛ ایران اسلامی به صورت متحد و یکپارچه سختی ها را تحمل می کند و ‌لطف‌ عنایت الهی هم شامل حال مردم می شود.

وی تصریح کرد: همه امکانات دشمن بسیج شده تا اقدامات مثبت جمهوری اسلامی را وارونه نشان دهد،  اگر این پیشرفت هایی که در کشور صورت گرفته  با عدالت همراه بود شاهد همین مقدار از محرومیت ها هم نبودیم.