به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه با صدور پیامی ضمن تسلیت به خاطر درگذشت تعدادی از دانشجویان در حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، نوشت: وقوع حادثه تلخ و تاسف بار واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از دانشجویان شد، موجب اندوه و تاثر اینجانب شد.

رئیس قوه قضائیه در پیام خود با تاکید بر اینکه « این حادثه تلخ و غم انگیز ضرورت توجه بیش از پیش را از سوی متولیان امر نشان می‌دهد»، تصریح کرد: ضروری است دادستان کل کشور نظارت لازم را در رسیدگی سریع به پرونده حادثه انجام دهد و نتیجه را اعلام کند.

در پایان این پیام آمده است: ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های مصیبت دیده و آرزوی سلامت برای مجروحان این حادثه و تسلیت به مردم شریف ایران از درگاه خداوند منان برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

در حادثه روز سه شنبه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در محوطه داخلی این دانشگاه 10 دانشجو جان باختند و 26 نفر نیز دچار مصدومیت شدند.

به دنبال این حادثه حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور روز گذشته از دادستان تهران خواست تا به حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد رسیدگی و نتیجه آن را گزارش کند.

دادستان تهران هم روز گذشته (سه شنبه) از بازداشت دو نفر و احضار 2 نفر دیگر در رابطه با این حادثه خبر داد.

عباس جعفری دولت آبادی همچنین امروز (چهارشنبه) به شبکه خبر گفت: از 2 متهم که شب گذشته بازداشت شدند نیز تحقیقات مفصلی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به هزینه پیشگیرانه برای سلامت شهروندان، تصریح کرد: امروز حوادثی رخ می‌دهد که با هزینه اندکی می‌توان از آن پیشگیری کرد، لذا واگذاری حمل و نقل و اقدامات جانبی و خدماتی به بخش‌های خصوصی رافع مسئولیت‌ مسئولان دولتی نخواهد بود.

جعفری دولت آبادی افزود: دستگاه‌هایی که خدمات را واگذار می‌کنند باید از پیمانکاران بخواهند که امنیت و سلامت شهروندان را حفظ کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر کارشناسی پرونده انجام و علت حادثه روشن شود.

دادستان تهران با رد ادعای سکته راننده اتوبوس، افزود: پزشکی قانونی این موضوع را رد کرده است.