به گزارش پارس به نقل از مهر ، مصطفی محمد نجار در گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما گفت: این انتخابات در عرصه بین المللی، در منطقه و کل جهان، تاثیرگذار و مصونیت ساز خواهد بود.

وی گفت: ویژگی بزرگ این انتخابات این است که دو انتخابات ملی و محلی را با هم داریم و وزارت کشور همه امکانات خود را برای برگزاری این انتخابات به میدان آورده است.

محمد نجار گفت: " قانون مداری" " عدالت محوری" ، " امانت داری" و" حضور و مشارکت گسترده" چهار شعار وزارت کشور برای برگزاری انتخابات است.

وزیر کشور اضافه کرد: ۱۰۴۰ هیئت اجرایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ۱۴۸۵ هیئت اجرایی برای برگزاری انتخابات شوراها تشکیل شده است.

وی گفت: سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران خدشه ناپذیر است؛ البته طبیعی است دشمن سیاه نمایی می کند اما مردم با حضور پرشور خود حماسه سیاسی را به نمایش خواهند گذاشت.

وزیر کشور افزود: ملزومات لازم مثل تعرفه، صندوق رای، پلمپ و… از روزهای قبل آماده و بارها چک شده است.

وی گفت: در این انتخابات سامانه جامع رای گیری داریم که سرعت، دقت و شفافیت را بالا می برد.

مصطفی محمد نجار اضافه کرد: در این دوره ۲۰ هزار شعبه اخذ رای به دلیل برگزاری همزمان دو انتخابات اضافه شده است.

نجار گفت: ۶۰ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور سازماندهی شده است، در گذشته ۱۲۵ هزار صندوق رای داشتیم که به علت برگزاری دو انتخابات به صورت همزمان به ۱۳۰ هزار صندوق افزایش یافت.

وی افزود: تعداد واجدان شرکت در انتخابات ۵۰ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۱۹۲ نفر است که از این تعداد حدود ۱ میلیون ۳۶۰ هزار نفر رای اولی هستند.

نجار گفت: رای گیری از ساعت ۸ صبح جمعه به مدت ۱۰ ساعت یعنی تا ۶ بعد از ظهر برگزار می شود که از نظر قانونی وزیر کشور می تواند مهلت آن را تمدید کند.

وزیر کشور افزود: در انتخابات ریاست جمهوری فردی که نصف آرا به اضافه یک را کسب کند رئیس جمهور خواهد شد در غیر این صورت انتخابات به دور دوم می رود که دور دوم نیز یک هفته بعد برگزار می شود.

وی گفت: شمارش آرا بلافاصله پس از خالی شدن شعب از مردم اغاز می شود و در این دوره تلاش ما این است که در کوتاه ترین زمان نتایج را اعلام کنیم.

وزیر کشور از نامزدهای انتخابات و هواداران آن ها خواست تا پایان انتخابات بر قانون پایبند بمانند. همچنین قبل از اعلام نتایج رسمی از سوی" وزارت کشور" ، رسانه ها، نامزدها و هواداران از گمانه زنی درمورد نتایج انتخابات خودداری کنند.

در این برنامه زنده خبری، استانداران" کردستان" ، " آذربایجان غربی" ، " سیستان و بلوچستان" ، " مازندران" ، " لرستان" ، " فارس" ، " خوزستان" در ارتباط های زنده تلویزیونی درباره رونده برگزاری انتخابات در این استان‎ ها و آمادگی کامل استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و هیئت های اجرایی، گزارش هایی را ارائه کردند.