به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عارف در جمع خبرنگاران در مورد لزوم حضور حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از آنجا که پایه نظام جمهوری اسلامی بر دموکراسی و رای مردم است، لازم است که مردم در انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه همواره در ساعات اولیه رای گیری برای دادن رای خود به حوزه های رای گیری مراجعه کرده است، گفت: انتظار ما این بوده است که حضور پر شور مردم را ببینیم چراکه این حضور پرشور، پشتوانه نظام است.

عارف با بیان اینکه" گاهی در جریان رقابت های انتخاباتی نگرانی هایی در مورد حضور مردم پیش می آید" ، افزود: با این وجود مردم همواره نشان داده اند که در لحظات آخر تصمیمات اساسی خود را می گیرند و پای صندوق های رای می آیند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه کاندیداهای شکست خورده و کاندیدای پیروز بعد از انتخابات باید چه اقدامی انجام دهند گفت: همه کاندیداها به مردم تبریک بگویند طبیعتا کاندیدای شکست خورده باید به کاندیدای پیروز تبریک بگوید و کاندیدای پیروز لازم است که به سمت همگرایی حرکت کند.

وی با بیان اینکه نسبت به دولت آینده خوشبین است ادامه داد: امیدوارم دولت آینده بتواند از همه نیروهای سیاسی استفاده کند و در جهت حل مشکلات داخلی و خارجی کشور گام بردارد.

عارف در پاسخ به سوالی در مورد اینکه بعد از انصرافش رقابت های انتخاباتی چه احساسی در هنگام حضور در شعبه اخذ رای دارد گفت: مسلما احساس خوشحالی دارم که توانسته ام مردم را برای حضور بیشتر در رقابت های انتخابات تشویق کنم و به آینده هم خوشبین هستم و امیدوارم که دولت آینده بتواند مشکلات را حل کند.