به گزارش پارس نیوز، «حرف درمانی» و «تبلیغات سیاسی» یا همان مدیریت نمایشی از جمله انتقاداتی بود که منتقدان نسبت به دولت داشتند. درواقع مطرح می شد که دولت در برخی ازموارد حساس به جای عمل و کار واقعی به این نوع شیوه برای ایجاد رضایتمندی در مردم دست می‌زند. اخیرا حادثه تلخی در اهواز رخ داد که این موضوع را بیشتر پررنگ کرد.

حادثه آتش سوزی در یکی از مدارس اهواز که با بخاری نفتی محیط کلاس‌های درس را گرم می کرد و موجب شد 4 دانش آموز دختر مانند غنچه‌های پر پر یکی پس از دیگری به کام مرگ کشیده شوند، احساس بسیاری از مردم را جریحه دار کرد. این موضوع را وقتی در کنار تبلیغات سیاسی که برای گازرسانی به شهر اهواز از سوی دولت قرار می‌دهم تناقض عجیبی را شاهد هستیم.

در سال 95 که دولت یازدهم در حال اتمام بود به یکباره شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف به طور فشرده بودیم. در آن سال دولتمردان اعم از «حسن روحانی» رئیس جمهور و «اسحاق جهانگیری» معاون اولش چندین و چند پروژه را با کلید واژه «علی برکت الله» افتتاح کردند. یکی از این پروژه ها گازرسانی به اهواز بود. اما حالا با این حادثه ای که در شهر اهواز اتفاق افتاده و چهار دانش آموز بر اثر اتفاقی که برای بخاری نفتی افتاده، جانشان را از دست داده‌اند، این سئوال پیش می آید که پس موضوع گازرسانی اهواز چه بوده است.

حالا امام جمعه موقت این شهر بیان می کند که «۹۰ درصد از مردم سیستان و بلوچستان هنوز گاز ندارند».

در همین رابطه، امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد:«چرا با وجود اینکه می‌گویند گاز به این استان آمده، اما ۹۰ درصد از مردم هنوز بدون گاز هستند و برای زاهدان هنوز هیچ خدمتی در این زمینه نشده است. امیدواریم مسوولین و نمایندگان مسئله گاز رسانی به طور جدی پیگیری کرده و همچنین مشکل مربوط به مدارس غیراستاندارد را نیز برطرف کنند.»

در همین رابطه، شاهدان محلی بیان می کنند که اگرچه گازرسانی به زاهدان در این دو سال صورت گرفته است اما شاهد اهمال کاری در گاز رسانی به نقاط مختلف این شهر و متعاقب آن این نوع حوادث تلخ هستیم.

در همین رابطه، یکی از کاربران شبکه اجتماعی که در زاهدان زندگی می کند، نوشت:«مقصرین اصلی حادثه امروز در زاهدان نه مدیر مدرسه ست نه مربی ،بلکه آنهایی هستن که در این دوسالی که مشعل گاز در زاهدان روشن شده در گاز رسانی به شهروندان زاهدانی اهمال کاری کردن بطوریکه بعد از گذشت نزدیک دو سال فقط  درصد مردم گاز دارند.»

با این حال آنچه از دستاورد گاز رسانی به شهر زاهدان می ماند بیشتر یک شوآف و نمایش سیاسی و تبلیغاتی بوده که دولت پس از بهره برداری از آن اقدامات لازم برای بهره مندی مردم از این سرمایه ملی را انجام نداده است.

اما مدیریت نمایشی دولت به همین یک مورد ختم نمی شود، در موضوعات مهمی چون برجام و برداشته شدن تحریم‎ها، بازگرداندن عزت به پاسپورت، تک رقمی کردن تورم و... همین نمایش ها را با کمک رسانه های اصلاح طلب شاهد بودیم. در خصوص برجام آنقدر این تبلیغات به طور پروپاگاندا گونه ای شدید بود و وعده‌های خوشمزه‌ای به مردم داده می شد که بعد از امضای برجام هنوز هیچ نتیجه ای از آن حاصل نشده بود عده ای به خیابان ها ریختند و به شادمانی و پایکوبی پرداختند. جالب اینجاست که در اثنای اجرای ناقص برجام هم از حماسه آفرینی های دیپلمات های هسته ای مانند خودکار پرت کردن یکی از دیپلمات ها و پاسخ ظریف به کری که «هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید» که حالا میان عامه مردم ضرب المثل شده است، استفاده می شد. اما حاصل همه این موارد امروز خروج آمریکا از برجام و بازی اروپا با ایران برای راه اندازی کانال مالی است. در موضوع پاسپورت هم حتی کشوری مانند گرجستان برای ایرانیان مشکل ایجاد می کند و به ضرب و شتم و هتک حرمت زنان ایرانی دست می زند.

منتقدان بیان می کنند که افتتاحیه‌هایی که قبل از انتخابات سال 96 انجام شد یک مدیریت نمایشی بود که بسیاری از این افتتاحیه‌ها یا کامل نشده بود و یا مانند ماجرای زاهدان تنها در حد یک بخش کوچکی از یک شهر باقی ماند و پس از این همه مدتی که از دولت دوازدهم گذشته است هنوز پروژه ها دست نخورده باقی مانده است. به هر جهت با توجه به اتفاقاتی خصوصا در حوزه اقتصادی برای کشور افتاده است به نظر نمی رسد دولت بتواند با حرف درمانی و مدیریت نمایشی دیگر ادامه دهد و باید راهکارهای عملی و نتیجه بخشی تدارک ببیند تا گشایش‌های مثبتی در کار کشور ایجاد شود. مردم هنوز منتظرند.