به گزارش پارس نیوز، شهریار زرشناس، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در ارزیابی گفتمان اعتدال و اینکه با توجه به این شرایط چه گفتمانی باید در دولت بعدی بر کشور حاکم شود، گفت: یک گفتمان عدالت‌محور باید در کشور شکل بگیرد و این عدالت محوری باید در مسیر ولایت مداری به پیش برود به این معنا که عدالت محوری ولایت‌مدارانه باید جایگزین گفتمان اعتدال شود.

وی افزود: مشکل رویکرد قبلی عدالت‌طلبانه این بود که خیلی ولایتمدارانه نبود، بنده به یک نوع احیای عدالت طلبانه ولایتی معتقدم چراکه خود رهبر معظم انقلاب در حال حاضر پرچم‌دار عدالت طلبی است و آرمان‌های انقلاب اسلامی ظرفیت این عدالت‌طلبی را دارد که ما بتوانیم یک نوع عدالت خواهی انقلابی را در چارچوب انقلاب اسلامی و در ذیل ولایت فقیه ایجاد کنیم.

زرشناس در خصوص فرار روبه جلو اصلاح‌طلبان اظهار کرد: جریان اصلاح طلبی از لحاظ اجتماعی و اقتصادی کاملا نئولیبرال است و حالا که دیده‌اند تشت رسوایی نئولیبرالیسم از پشت بام افتاده است، می‌خواهند حساب خود را جدا کنند و اگر می‌بینیم که فاصله می‌گیرند به این جهت است و از آینده سیاسی خود می‌ترسند.

وی افزود: آن‌ها می‌دانند در ناکارآمدی که اعتدال‌گرایان از خود نشان دادند نسخه نئولیبرال کاملا بی آبرو شده است و مردم هم به خوبی می‌دانند که جریان اصلاحات از همین اعتدال تمام قد حمایت کرد و ناکارآمدی جریان اعتدال به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود.

زرشناس در پایان با اشاره به فرار رو به جلوی اصلاح‌طلبان درباره مسئولیتشان در حمایت از روحانی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان برای اینکه از حمایت خود از روحانی فرار کنند و بتوانند از انتخابات و فرصت‌های بعدیشان استفاده کنند، حساب خود را از حساب آقای روحانی جدا می‌کنند تا آینده سیاسی آنان بی اعتبار نشود.