به گزارش پارس نیوز، 

حجّت‌الاسلام محمّد حاجی ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دشمن ممکن است برای سال ۹۸ نقشه کشیده باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب است و ظرفیت‌های انقلاب برای پاسداشت سالگرد آن بسیج شده و گفتمان آن در حال ترویج است،‌ شاید دشمن زمینه را برای تحقق اقدامات خود در سال جاری فراهم نمی‌بیند؛ امّا این به آن عنوان نیست که تصور کنیم دشمن به کلی مأیوس شده و دست از دشمنی خود برداشته است.

وی ادامه داد: طبیعتاً آن‌ها برای سال آینده یا سال‌های بعد برنامه‌ریزی می‌کنند. امّا این برنامه‌ریزی‌ها مقدمه‌سازی می‌خواهد که ایجاد اختلاف بین مسئولین، بدبین کردن مردم به مسئولین و کم‌رنگ کردن سرمایه اجتماعی نظام؛ یعنی حمایت‌های مردم از مسئولین از جمله این مقدمه‌سازی‌ها است.

حاجی ابولقاسم دولابی، تلاش مضاعف مسئولین برای حل مشکلات مردم را از اقداماتی دانست که خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن خواهد بود و افزود: پرهیز از بگومگوهای بی‌حاصل و مجادله‌هایی که منجر به تضعیف اقتدار نظام در دیده دشمنان و یا در دیده مردم می‌شود از اصلی‌ترین خطوطی است که باید دنبال شود. حفظ حرمت و رعایت احترام مردم که مایه دلبستگی مردم به نظام است و همینطور رعایت آداب اسلامی در گفت‌وگو بین جناح‌ها و گروه‌های مختلف هم از عواملی است که می‌تواند اتحاد و انسجام ملّی را هم میان مردم و هم بین مسئولین و هم میان مردم و مسئولین برقرار کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مشاجره اخیر نماینده مجلس با کارمند دولت اشاره کرد و گفت: دیدیم که این اشتباه، چقدر سریع تبدیل به یک بحران شد و رفتارهای نامناسبی که در طول سال‌های قبل توسط برخی مسئولین دیگر صورت گرفته بود،‌ یکجا در فضای مجازی منتشر شد؛ معلوم شد دشمن منتظر فرصت است تا از کوچکترین اتفاق، یک مسئله بزرگ برای بدبین کردن مردم به نظام و ایجاد بی‌اعتمادی استفاده کند.

وی ادامه داد: چنین شرایطی هوشیاری بسیار زیادی را می‌طلبد. باید در نقدها از افراط و تفریط پرهیز کنیم و مراقب باشیم نقدی که انجام می‌دهیم در جبهه چه کسانی قرار می‌گیرد. گاهی نقد ما صحیح است، امّا نوع بیان آن، ما را به پیاده‌نظام دشمن تبدیل می‌کند. رهبر معظّم انقلاب چندماه قبل فرمودند؛ برخی کسانی که به دنبال عدالت در کشور هستند نوع پرداختن‌شان به عدالت به گونه‌ای است که انسان می‌بیند اینها پیاده نظام دشمن شده‌اند.

حاجی ابولقاسم دولابی، علاج حل مشکلات کشور را تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور دانست و تصریح کرد: واقعاً نباید چشم امید به بیگانگان دوخت؛ آمریکا و اروپا هر دو در مسیر مقابله با اهداف نظام مقدس ما شریک هستند و این تصور که  می‌شود به کمک اروپا بر آمریکا غلبه کرد و یا می‌شود به کمک آمریکا بر اروپا غلبه کرد، تصور نادرستی است.

وی تأکید کرد: امّت اسلام باید از ظرفیت‌های درونی خودش بهره بگیرد و ما فرصت‌های بسیار زیادی در داخل کشور داریم. فرصت‌های اقتصادی که در تعامل با همسایگان و کشورهای همسو می‌توان از آن‌ها استفاده کرد که این ظرفیت‌ها متأسفانه در سال‌های اخیر معطل مانده است.

عضو مجلس خبرگان، استفاده از سرمایه‌های داخلی و نقدینگی موجود برای تسریع در روند تولید و برداشتن موانع از جلوی پای تولیدکنندگان را اقداماتی ضروری دانست و افزود: حمایت از تولیدکنندگان، جلوگیری از واردات قاچاق، مقابله جدّی با اشرافی‌گری که مایه از دست دادن اعتماد عمومی مردم است، نظارت دقیق بر عملکرد مسئولان و برخورد شدید با متخلفان، مجموعه وظایفی است که اگر دولتمردان به آن‌ها پایبند باشند تا حد زیادی مشکلات برطرف می‌شود.