به گزارش پارس نیوز، ارشا نامدار مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگاران، پیرامون لغو مجوز رونمایی از مستند «هاشمی زنده است» گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای امروز سه‌شنبه 27 آذر، برنامه‌ای را با موضوع بررسی رویکردهای مختلف به مدیریت کشور تدارک دیده و مجوز آن از هیئت نظارت دانشگاه اخذ شده بود.

وی ادامه داد: در کنار بخش‌های مختلف این برنامه، بسیج دانشجویی قصد داشت تا از مستند « هاشمی زنده است» ساخته سفیر فیلم که به بررسی زندگی و کارنامه مدیریتی مرحوم آقای هاشمی می‌پردازد، رونمایی کند چرا که تفکر مدیریتی آقای هاشمی در بسیاری از مدیران کشور دیده می‌شود.

نامدار تصریح کرد: روز شنبه موضوع اکران مستند علی‌رغم داشتن مجوز برای برنامه به مدیریت فرهنگی و دبیرخانه هیئت نظارت دانشگاه اطلاع داده و مورد موافقت آنها قرار گرفت و حتی مجوز برنامه اصلاح شده و اکران مستند نیز به عنوان مجوز اضافه شد.

وی گفت: پس از هماهنگی با مهمانان، نصب تبلیغات در سطح دانشگاه و پوشش خبری در رسانه‌ها از طرف مدیریت فرهنگی دانشگاه با بنده تماس گرفته شد که هیئت نظارت دانشگاه مجوز اکران مستند را لغو کرده است. بهانه دانشگاه برای این کار نداشتند مجوز از وزارت ارشاد برای پخش مستند عنوان شد حال آنکه اصولاً همچین مجوزی، که دانشگاه از آن سخن می‌گوید، برای مستندهایی که در فضای مجازی و در دانشگاه‌ها اکران می‌شود ضروری نبوده و معمول نیست و نمونه آن اکران مستندها با همین شرایط در دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه های دیگر در سال‌های اخیر است و مشخص است که این صرفا بهانه ای برای جلوگیری از اکران این مستند بود.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: آنچه که مسئولان دانشگاه به ما گفتند ظاهرا دانشگاه از سوی وزارت علوم و نزدیکان آقای هاشمی تحت فشار بوده است تا نگذارد این برنامه برگزار شود. این مستند تنها از فیلم ها، تصاویر و صوت های موجود از دهه 30 تا زمان فوت آقای هاشمی تشکیل شده است و قرار بود در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه اکران شود.

وی ادامه داد: معلوم نیست چرا برای برخی نقد زندگی و عملکرد یکی از شخصیت های انقلاب در فضایی منطقی و به دور از هیاهو مسئله غیر قابل تحملی می شود. بالاخره آقای هاشمی قبل و بعد از انقلاب مسئولیت های مختلفی داشته اند که نیاز است نقد و بررسی شود تا از نکات مثبت و منفی آن درس گرفته شود ولی دانشگاه با این مساله مخالف است.

نامدار ادامه داد: آنچه که امروز از عملکرد و رویه دانشگاه بر می آید این است که دانشگاه بیش از اینکه حافظ منافع دانشجویان باشد، به فکر زد و بندها و ملاحظات سیاسی است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: دانشگاه باید طرف دانشجویان و فعالیت های قانونی دانشجویی باشد اما ظاهرا دانشگاه بیش از حساسیت روی اقدامات هنجارشکنانه و غیر قانونی عده ای، روی این حساس است تا خدایی نکرده نقدی متوجه برخی مسئولان فعلی و سابق که عملکرد پر از ابهامی نیز داشته اند نشود و این یعنی عده ای به دلیل داشتن مناصب سیاسی، در تصمیمات دانشگاه صاحب نفوذ بوده و می توانند حرف خود را به کرسی بنشانند.