به گزارش پارس نیوز، 

محمد رضا باهنر در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین ضمن اشاره به مناسب‌های این ماه و اشاره مستقیم به موضوع فتنه ۸۸، گفت: در این ماه ما موضوع ۹ دی ماه را داریم که در سال ۸۸ بعد از آن بلوایی که فتنه‌گران ایجاد کردند، در روز ۹ دی مردم به خیابان آمدند و کار فتنه‌گران را یکسره کردند.

وی افزود: ۹ دی به عنوان یک روز حماسی و روز حمایت یکپارچه مردم از انقلاب و رهبری باید مورد توجه قرار گیرد. سال گذشته هم عده‌ای قصد داشتند مردم را به خیابان بکشانند و انقلاب را دچار تنش کنند ولی مردم با آنها همراهی نکردند و این حرکت مردمی نشد.

باهنر با توجه به موضوع تحریم‌ها، گفت: موضوع مهم دیگری که وجود دارد، در خصوص تحریم‌هاست. امروز آمریکا و متحدانش در تلاش هستند تا با سخت کردن شرایط اقتصادی، باعث ایجاد نارضایتی در مردم شده و به نظام ضربه وارد کنند.

وی افزود: وزارت خزانه‌داری آمریکا هم به‌دنبال پیگیری نقطه‌ای هستند و می‌خواهند از این طریق شرکت‌هایی را از رابطه اقتصادی با ایران منصرف سازند و با گفتگوی مستقیم با این شرکت‌ها و دور زدن دولت‌ها می‌خواهند تحریم‌ها را پیش ببرند و جنگ روانی را اعمال کنند.

باهنر افزود: افزایش قیمت دلار تا حدود ۲۰ هزار تومان ناشی از جنگ روانی دشمن بود اما با مدیریت دولت و بانک مرکزی و فروکش کردن جنگ روانی، قیمت دلار کاهش یافت و امروز حدود ۱۰ هزار تومان است در صورتی که بنده معتقدم اصل قیمت بر روی هفت هزار تومان است و هنوز هم حباب دارد که ناشی از جنگ روانی است و مردم بهتر است فریب نخورند.

وی با اشاره به بودجه ۹۸ گفت: به دولت بارها گفتیم که این بودجه عادی نیست و آمریکا تصمیم گرفته که فروش نفت را به صفر برساند که مطمئناً موفق نمی‌شوند. لذا دولت باید نگاه ویژه‌ای به بودجه امسال داشته باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: نمایندگان مجلس امسال آخرین سالی است که بودجه را تصویب می‌کنند. شاید یک بودجه انبساطی از مجلس خارج شود اما امیدواریم که با همکاری دولت و مجلس، بودجه‌ای تنظیم شود تا تمامی اتفاقات غیر منتظره‌ را در نظر بگیرند و اگر نمایندگان تدابیر لازم را در تصویب بودجه در نظر نگیرند، ممکن است دولت در سال آینده اقدامات فراقانونی انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: ما از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خوشحالیم. تا به امروز سیاست‌های آمریکا در منطقه را خنثی کرده‌ایم. امروز اگر قوای کشور در جنگ نابرابر اقتصادی و رسانه‌ای بتوانند دو سوم سال آینده را به‌خوبی مدیریت کنند. آمریکا مجبور خواهد شد ایران را رها کند. آن‌ها خیال می‌کنند که شاید در سال آینده اتفاقی در کشور رخ دهد اما با وحدت، تدبیر و همدلی خواهیم توانست به‌خوبی مدیریت کنیم و آن را خنثی کنیم. تصمیم‌گیرندگان کشور باید از منافع ملی به‌خوبی صیانت کنند و در میدان جنگ بتوانند مانور دهند و دست بالاتر را داشته باشند.