به گزارش پارس نیوز، 

عصر امروز سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در ساختمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه کارتون-گرافیک «حق مسلّم ماست»، بازدید کرد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از تجلیل از این آثار هنری گفت: هنگامی که هنر با فکر و آرمان پیوند بخورد، میتواند جامعه را نیز به تفکر وادارد و او را متوجه آرمان ها سازد.

وی خاطر نشان کرد: هنر گرافیک یک ویژگی برجسته دارد که زبان آن یک زبان بین المللی است. افراد با فرهنگ های مختلف میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر این هنر برای ما نیز دارای اهمیت است؛ چرا که میتوانیم افکار و آرمان های انقلاب اسلامی را از این مجرا به مخاطب بین المللی خود منتقل کنیم.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی، پشتیبانی از هنرمندان فعال در این عرصه را یک وظیفه برای نهاد های انقلابی و حاکمیتی دانست و تصریح کرد: یکی از مسائلی که در تاریخ یک کشور بسیار اهمیت دارد آن است که بتوان یک روایت دقیق از پدیده های تاریخی داشت. باید بتوان زوایا و ظرایف یک پدیده مثلا سیاسی را به خوبی آشکار کرد.

جلیلی در این‌باره افزود: می‌شود برای این کار، کتاب نگاشت یا سخنرانی ایراد کرد اما گاهی با یک تصویر هنری پیامی را منتقل میکنید که شاید با ده ها جلد کتاب هم نتوان آن را منتقل کرد.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) خطاب به هنرمندان در شهریور سال 67، گفت: حضرت امام(ره) در پایان جنگ به هنرمندان پیامی فرستادند و در آنجا فرمودند هنری مقبول است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص) یعنی اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم ‌آور محرومیت ها باشد و هنری پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون ‌آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی ‌درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایی» باشد. ما در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی حوادث تلخ و شیرین بسیاری داشتیم. هنر در اینجا باید به میدان بیاید. حرف هنری نفوذ دارد و اذهان را میکاود و بر روی آنها تاثیر میگذارد. یک گرافیست یا یک کاریکاتوریست ممکن است بتواند در چند ثانیه یک پیام را به گونه‌ای منتقل کند که با چند ساعت سخنرانی نشود.

جلیلی در پایان افزود: انقلاب اسلامی به هنرمندان متعهد و توجه جدی به هنر نیازمند است تا بسیاری از مفاهیم انقلاب اسلامی و اسلام ناب را به وسیله آن گسترش دهد.