به گزارش پارس نیوز، 

سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی و  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست عمومی چهل سالگی انقلاب که در حاشیه سی‌‌و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۵ آذر ماه) در حال برگزاری است،  با تأکید بر اینکه منطق استکبار زور است، گفت: امروز دنیا شاهد است که آمریکا و غرب با شعار حقوق بشر و دموکراسی به خود اجازه می‌دهند برای ملت‌ها تعیین تکلیف کنند.

وی درباره ریشه ترس قدرت‌های بزرگ از انقلاب اسلامی افزود: گذشت زمان نشان داد که نگرانی آن‌ها از فعالیت چند سانتریفیوژ نبوده و موضوع هسته‌ای صرفاً بهانه بوده است و امروز علیرغم اذعان خود آن‌ها به صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، رژیم آمریکا می‌گوید بر فشارهایش خواهد افزود.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را در اندیشه و نرم‌افزاری‌ او دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشان داد می‌توان مقاومت کرد و به پیشرفت دست یافت. در واقع دستاورد انقلاب اسلامی این است که در برابر مدعیان دروغ دموکراسی نمونه‌ای از مردم‌سالاری دینی را نشان داد که در آن مردم با انتخاب اسلام حیاتی تازه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: غرب هر آنچه از تجهیزات پیشرفته نظامی داشت، در اختیار صدام قرار داد و ایران را برای خرید سیم خاردار تحریم کرد. اما اکنون صدامی در کار نیست، بلکه عمیق‌ترین روابط دوستی میان دو ملت ایران و عراق شکل گرفته است. دغدغه غرب دیگر تحریم سیم خاردار نیست، بلکه برد موشک‌های بالستیک ایران است.

جلیلی با تأکید بر اینکه دستاورد انقلاب اسلامی بیانگر آن است که می‌توان روند پیروزی‌های رژیم صهیونیستی را به روند شکست‌های پی‌درپی تبدیل کرد، اظهار داشت:‌ به اذعان دشمنان، جمهوری اسلامی امروز از امنیت مثال زدنی برخوردار است. اگر می‌بینید  ۳۰ سال پس از دفاع مقدس آمریکا جرأت نمی‌کند سراغ گزینه نظامی برود، به دلیل این است که می‌داند این گزینه برای او پر هزینه و بی‌فایده است.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب ایران در چهل سالگی انقلاب خود به جوانی برومند تبدیل شده است، ادامه داد: به قول نویسنده آمریکایی در چهل سال گذشته تمام روسای جمهور آمریکا این جمله امام خمینی (ره) را باور کرده‌اند که فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز جهان اسلام به خوبی دریافته است که هزینه‌های سازش با آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی بسیار بیشتر از هزینه‌های چالش با آن‌ها است، خاطرنشان کرد: کسانی که برای خوشامد استکبار در یک قلم ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه می‌کنند، نتیجه این هزینه توهین به مردم و کشور آنان و تبدیل شدن به گاو شیرده بوده است.

وی گفت: نتیجه سازش با آمریکا این بود که او با گستاخی سفارت خود را به بیت‌المقدس منتقل کرد. امروز آمریکا به خوبی قدرت اسلام را در مبارزه با نظام سلطه فهمیده است و می‌داند اسلام برای پیشرفت، مقاومت، سازندگی، فرهنگ، سیاست، هنر و تعالیم انسان حرف برای گفتن دارد.